تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۸۴۸۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

رکود، گریبان گیر صنعت استیل استان اصفهان

می متالز - رئیس اتحادیه تولید و فروش استیل استان اصفهان از تعطیلی ۸۰ درصد از واحد‌های تولیدی استیل استان اصفهان در سال جاری خبرداد.
رکود، گریبان گیر صنعت استیل استان اصفهان

به گزارش می متالز، محسن جلوانی رئیس اتحادیه تولید و فروش استیل استان اصفهان اظهار داشت:صنعت استیل استان اصفهان به عنوان یک صنعت مهم و حیاتی تولید فولاد در کشور محسوب می‌شود، اما متاسفانه در سال جاری افزایش ۸۰ درصدی رکود و تورم این صنعت نسبت به سال گذشته به چشم می‌خورد.

او افزود: با افزایش رکود ۸۰ درصدی صنعت استیل شاهد تعطیلی صد‌ها واحد تولیدی استیل استان اصفهان در سال جاری هستیم.

رئیس اتحادیه تولید و فروش استیل استان اصفهان ادامه داد: اصلی‌ترین دلیل افزایش رکود و تورم در صنعت استیل استان اصفهان گرانی و نبود نظارت بر روند صادرات بی رویه ورقه استیل استان به کشور‌های خارجی است.

جلوانی گفت: صادرات بی رویه ورقه استیل استان اصفهان به کشور‌های خارجی باعث شده تا علاوه بر رکود دچار کمبود استیل نیز در واحد‌های تولیدی استان شویم.

او اضافه کرد: کمبود استیل در واحد‌های تولیدی اصفهان باعث شده تا نرخ ورقه استیل ۴۰ درصد رشد کند به طوری که از نرخ ۷ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش داشته باشد تا در واحد‌های تولیدی استیل استان دچار مشکل شویم.

رئیس اتحادیه تولید و فروش استیل استان اصفهان در خصوص کاهش کیفیت کاربرد استیل درصنایع مختلف تاکید کرد: از مهمترین دلایل کاهش کیفیت ورقه استیل در کاربرد صنایع مختلف استان اصفهان را می‌توان به افزایش قاچاق استیل در کشور با توجه به کمبود آن اشاره داشت که همین باعث شده که سطح کیفیت استیل استان اصفهان از نظر مقاوم در برابر خوردگی، ظاهر جذاب، مقاومت در برابر حرارت و عمر طولانی کاهش یابد.

جلوانی یاد آور شد: صدمات ناشی نوسانات بازار ارز نیز در افزایش تورم، گرانی و رکود صنعت استیل استان اصفهان بی تاثیر نبوده و در تلاش هستیم تا با ایجاد راهکار‌های صحیح و دقیقی بتوانیم صدمات ناشی از نوسانات بازار ارز را در صنعت استیل استان کاهش دهیم.

او اضافه کرد: رکود در صنعت استیل استان اصفهان نیز باعث ایجاد مشکلاتی برای برخی صنایع مختلف دیگر از جمله صنعت لوازم خانگی، صنعت ساختمان، صنعت سیمان، صنعت خودرو، صنعت قطعات الکتریکی و صنایع شیمایی استان اصفهان شده است.

رئیس اتحادیه تولید و فروش استیل استان اصفهان ادامه داد: افزایش رکود و تورم در صنعت استیل استان اصفهان باعث شده تا امنیت شغلی و مالی در این صنعت مهم از بین برود تا این صنعت در وضعیت بحران قرار گیرد.

جلوانی گفت: در تلاش هستیم تا با ایجاد همکاری‌ها با سازمان‌های خصوصی بتوانیم رکود در این صنعت مهم را طی سال آینده کاهش دهیم.

عناوین برگزیده