تاریخ: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۳۶۱
کد خبر: ۸۴۹۸۴
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس:

شهرداری تهران وسازمان محیط زیست برای مشکل حمل و نقل عمومی سیاست گذاری کنند

می متالز - نماینده تهران در مجلس با اشاره به مشکلات حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: شهرداری تهران وسازمان محیط زیست برای مشکل حمل و نقل عمومی سیاست گذاری کنند.
شهرداری تهران وسازمان محیط زیست برای مشکل حمل و نقل عمومی سیاست گذاری کنند

به گزارش می متالز، علیرضا محجوب با اشاره به مشکل حمل و نقل عمومی در شهر تهران گفت: مهم ترین مشکلی که شهر تهران با آن مواجه است، مشکل حمل و نقل عمومی است. چرا که این مشکل علاوه بر با روانی بر مردم، باعث ایجاد هزینه ای هنگفت شهری برای شهروندان تهرانی شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای  اسلامی  ادامه داد: در شهر تهران نزدیک به 6 میلیون خودرو شخصی وموتور سیکلت وجود دارد اکه اغلب این وسیله ها تک سر نشین بوده و باعث بار ترافیکی در شهر تهران، بالا رفتن آلودگی هوا، افزایش مصرف بنزین و افزایش هزینه های خودرو شده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم افزود: به دلیل بار ترافیکی شدید در تهران، میانگین سرعت وسایل نقلیه شخصی در شهر تهران نزدیک به 12 کیلومتر بر ساعت است که دو برابر سرعت فرد پیاده است و از میانگین سرعت دوچرخه پایین تر است؛ علیرغم این وضعیت مشاهده می شود که بسیاری از افراد به جای استفاده از حمل و نقل عمومی، از خودرو های شخصی استفاده می کنند.

وی بیان کرد: به طور قطع استفاده از خودرو های شخصی باعث به هدر رفتن وقت افراد می شود و افراد باید وقت های بسیاری را صرف ماندن در خیابان های تهران کنند در حالیکه با استفاده از حمل و نقل عمومی، دراتلاف وقت،بسیار صرفه جویی خواهد شد.

محجوب اظهار کرد: متاسفانه ساماندهی حمل و نقل عمومی در شهر تهران با مشکل مواجه شده و در هنگام ساعات شلوغی، امکان استفاده از وسایل حمل ونقل شهری ، برای هم شهری های تهرانی بسیار سخت است؛ لذا شهرداری موظف است برای ساماندهی وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی،تاکسیرانی و مترو تمهیدات ویژه ای در نظر بگیرند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید به همراه سازمان محیط زیست به دنبال سیاست گذاری در خصوص حمل ونقل عمومی بوده و کمبود منبع را بهانه قرار دهند که به طور قطع با سیاست گذاری صحیح  و کمک هایی که مجلس در این خصوص به شهرداری تهران و سازمان محیط زیست خواهد کرد، بتوان مشکل حمل و نقل عمومی را در شهر تهران با میزان قابل توجهی مرتفع نمود.

عناوین برگزیده