تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۷۶۴
کد خبر: ۸۵۰۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چطور ارزش سهام تسلا دو برابر شد؟

می متالز - در حالی‌ که میزان سود آوری کمپانی تسلا در فصل چهارم سال گذشته میلادی ۷٫۳۸ میلیارد دلار گزارش شده، ارزش سهام این کمپانی از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از دو برابر شده است.
چطور ارزش سهام تسلا دو برابر شد؟

به گزارش می متالز، گزارش‌ها نشان می‌دهد، ارزش سهام تسلا، کمپانی تولیدکننده خودروهای برقی، از ۶۵۰ دلار در اولین روز ماه فوریه به بیش از ۹۰۰ دلار در چهارم فوریه افزایش یافت.

بسیاری از نشریات طی روزهای گذشته به اخبار مربوط به سهام این کمپانی پرداخته‌اند و هنوز هیچ نشانه‌ای از آهسته‌تر شدن رشد ارزش تسلا دیده نمی‌شود.

اکنون ارزش بازار کمپانی تسلا به ۱۶۱ میلیارد دلار رسیده و گزارش‌ها نشان می‌دهد، ارزش برند تسلا از مجموع دو برند فورد و جنرال‌ موتورز بیشتر است و این خودروساز موفق شده تنها در مدت زمان یک ماه به این رقم دست پیدا کند.

این اولین بار است که ارزش یک خودروساز آمریکایی به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار می‌رسد. به این ترتیب، حالا تسلا توانسته عنوان دومین خودروساز ارزشمند در جهان را به خود اختصاص دهد.

در حال حاضر، تویوتا با ارزش بازار ۲۳۱ میلیارد دلار در صدر این فهرست قرار دارد و انتظار می‌رود با ادامه رشد سهام تسلا، ارزش بازار این کمپانی باز هم افزایش یابد.

نمودار زیر ارزش سهام شرکت تسلا را در شش ماه گذشته نشان می‌دهد:

رشد ۱۰۰ درصدی ارزش سهام تسلا در یک ماه

به‌ عقیده کارشناسان چند عامل مختلف موجب رشد سهام تسلا به‌ ویژه در دو ماه گذشته شده است.

گزارش مثبت سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ و عملکرد مالی درخشان این کمپانی از مهم‌ترین دلایل است. میزان سودآوری تسلا در فصل چهارم سال گذشته میلادی ۷٫۳۸ میلیارد دلار گزارش شده است.

از دیگر عوامل موثر بر رشد قابل توجه سهام این شرکت می‌توان به تحویل سریع‌تر خودروهای مدل Y و کاهش هفت درصدی هزینه‌های عملیاتی تسلا اشاره کرد.

در عین حال گفته شده، پاناسونیک در بیانیه‌ای اعلام کرده که قرار است با تسلا برای تولید باتری خودروهای الکتریکی همکاری کند.

به‌ طور کلی، برند تسلا در سراسر جهان بسیار محبوب است. حتی بسیاری از سرمایه‌گذارانی که برنامه‌ای برای خرید یک خودروی برقی ساخت تسلا ندارند، سهام این کمپانی را خریداری می‌کنند.

البته برخی از تحلیلگران معتقدند که به‌ دلیل رشد ناپایدار، احتمالا ارزش سهام این شرکت در نهایت روند نزولی به خود می‌گیرد. اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد.

بخش‌هایی از این گزارش برگرفته از منابع statista و marketwatch است.

عناوین برگزیده