تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۴
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۸۵۰۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آلمان در تیررس تعرفه‌های آمریکا

می متالز - آلمان هم می‌تواند یکی از اهداف تعرفه‌ای ترامپ باشد. هر چند آمارهای منتشرشده در روز چهارشنبه حکایت از آن دارد که اقتصاد ژرمن‌ها سال گذشته مازاد تجاری کوچکی با آمریکا داشت، اما این کشور نمی‌تواند از تهدیدات تعرفه‌ای ترامپ مصون باشد، آن هم با وجود اینکه رئیس‌جمهور آمریکا تهدیدات تجاری خود علیه اتحادیه اروپا را تشدید کرده است.
آلمان در تیررس تعرفه‌های آمریکا

به گزارش می متالز، براساس آمارهای اداره آمار فدرال این کشور، سال گذشته صادرات کالایی آلمان به آمریکا بالاترین رکود تاریخی خود را به ثبت رساند. این اتفاق درحالی است که خرید آلمان از خودرو، خوراک حیوانات و محصولات دارویی تولید آمریکا افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ که ید طولایی در انتقاد از مازاد تجاری آلمان در برابر کشورش دارد، روز چهارشنبه مدعی شد تصمیم دارد کسری تجاری بیش از یک هزار میلیارد دلاری ایالات‌متحده در برابر اتحادیه اروپا را متوازن سازد؛ ادعایی که نگرانی‌ها را درباره جنگ‌تجاری ویران‌گر دیگری را شعله‌ور ساخته است.  گابریل فلبرمایر، رئیس «موسسه کیل برای اقتصاد جهانی»‌ در این رابطه می‌گوید: «آلمان در امان نخواهد بود.» به گفته این کارشناس اقتصادی پس از اینکه دونالد ترامپ مدعی پیروزی تجاری در برابر کشورهای چین، کره‌، ژاپن، مکزیک و کانادا شد، این احتمال وجود دارد تهدیدات تعرفه‌ای خود را متوجه ناحیه یورو سازد. بر این اساس، با توجه به اینکه آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد و با اختلاف بزرگ‌ترین صادرکننده ناحیه یورو است، بیش از هر کشور اروپایی دیگر در معرض تعرفه‌های اضافی دولت آمریکا قرار دارد. او می‌افزاید: «حتی اگر کسری تجاری ایالات‌متحده در برابر آلمان مقداری نیز کاهش یابد، آمارهای دولت آمریکا نشان می‌دهد کسری تجاری این کشور در برابر اتحادیه اروپا افزایشی به نسبت قابل‌توجه داشته است، کسری که بیش از ۴۰ درصد از آن مربوط به آلمان است. سال گذشته کسری تجاری آمریکا در برابر آلمان با کاهشی ۵/ ۱میلیارد یورویی به سطح ۴۷ میلیارد دلار رسید؛ امری که عمدتا ناشی از افزایش واردات ژرمن‌ها از آمریکا بوده است.

عناوین برگزیده