تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۸۵۲۴۴
سرویس خبر : انرژی

توصیه توانیر به مردم | در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنید

می متالز - وزارتخانه‌های نفت و نیرو درپی سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در تلاشند تا برق و گاز به صورت طبیعی برقرار باشد.
توصیه توانیر به مردم | در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنید

به گزارش می متالز، از آنجا که در زمستان و هنگام بروز سرما، اولویت گازرسانی با بخش خانگی است، در این شرایط گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق کاهش می‌یابد. از این رو از هموطنان عزیز در سراسر کشور و به ویژه در مناطقی که از آب و هوای مناسبت‌تر و گرمتری نسبت به سایر استان‌ها برخوردار هستند، خواهشمندیم مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف برق و گاز را مدنظر قرار دهند.

کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق با خاموش کردن روشنایی‌های اضافی (حداقل یک لامپ اضافی) و کم کردن یک درجه‌ای دمای هوای منزل و پوشیدن لباس گرمتر در داخل خانه، می‌تواند مصرف برق و گاز به صورت فوری و بدون اعمال هزینه کاهش دهد.

توجه داشته باشیم که صرفه جویی‌های اندک ما موجب گرم شدن خانه تمامی هموطنان می‌شود.

برق دار شدن ۱۹۰ روستای گیلان

مدیرعامل توانیر با بیان آخرین وضع فعالیت گروه‌های عملیاتی صنعت برق در استان گیلان، گفت: با بازگشایی راه‌های دسترسی که در اثر بارش سنگین برف، مسدود شده بود، برق ۱۹۰ روستای شهرستان رودسر وصل شد.

به گفته محمدحسن متولی زاده، تلاش برای برق دار کردن ۹ روستای باقی مانده این شهرستان نیز ادامه دارد.

برپایه این گزارش، در حال حاضر بیش از ۳۵۰ اکیپ عملیاتی برق در استان گیلان در حال تلاش هستند تا برق مناطقی که در اثر بارش برف قطع شده بود، دوباره متصل شود.

براین اساس، تاکنون مهمترین مشکل اکیپ ها، مسدود بودن راه‌های دسترسی بود که باعث کند شدن فعالیت‌ها می‌شد. اکنون با بازگشایی راه ها، کار تعمیر شبکه‌های آسیب دیده با سرعت در حال انجام است.

عناوین برگزیده