تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۴۴۵
کد خبر: ۸۵۲۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از تجدید ارزیابی دارایی، سود و مطالبات اعلام شد:

افزایش سرمایه ۱۷۶۴، ۱۲۴۴، ۸۸۶ درصدی ۳ زیرمجموعه "خودرو" + دو شرکت

می متالز - سه زیرمجموعه ایران خودرو، پگاه گلپایگان و داروسازی عبیدی به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۱۷۶۴، ۱۲۴۴، ۸۸۶، ۴۱ و ۱۲۳ درصدی از سه محل خبر دادند.
افزایش سرمایه ۱۷۶۴، ۱۲۴۴، ۸۸۶ درصدی ۳ زیرمجموعه "خودرو" + دو شرکت

به گزارش می متالز، شرکت های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، قطعات اتومبیل ایران، نیرو محرکه و پگاه گلپایگان به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه 1764، 1244، 886 و 41 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و داروسازی عبیدی از پیشنهاد هیات مدیره مبنی بر افزایش سرمایه 123 درصدی از دو محل دیگر خبر دادند.

بر این اساس، "خگستر" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 240 میلیارد تومان به 4.4 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این زیرمجموعه 45.6 درصدی ایران خودرو از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

همچنین "ختوقا" درصدد است سرمایه اسمی را از 110 میلیارد تومان به 1.4 هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این زیرمجموعه ایران خودرو نیز در صورت موافقت سازمان بورس از محل تجدید ارزیابی دارایی ها صورت می پذیرد تا صرف اصلاح ساختار مالی شود.

دراین میان، "خمحرکه" در نظر دارد سرمایه فعلی را از 102 به 1006 میلیارد تومان برساند. این شرکت هم که یکی از زیرمجموعه های ایران خودرو محسوب می شود برای این تامین مالی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی اقدام می کند.

پگاه گلپایگان نیز درصدد است 4.9 میلیارد تومان به سرمایه فعلی بیفزاید. تامین مالی "غگلپا" 12 میلیارد تومانی از محل تجدید ارزیابی دارایی ها و با هدف اصلاح ساختار مالی اعمال خواهد شد.

"دعبید" هم در صورت موافقت سازمان بورس و تصویب سهامداران در مجمع فوق العاده در نظر دارد سرمایه فعلی را از 201.6 به 450 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی این شرکت دارویی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و سود انباشته به منظور بهبود ساختار سرمایه و تأمین سرمایه در گردش صورت می پذیرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده