تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۸۵۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک تحلیل گر اعلام کرد:

تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت سهام سه بورس تهران، فرابورس و بورس انرژی

می متالز - یک تحلیل گر تکنیکال با بررسی اطلاعات گذشته، سهام سه بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس انرژی را تحلیل و بررسی کرد.
تحلیل تکنیکال و پیش بینی قیمت سهام سه بورس تهران، فرابورس و بورس انرژی

به گزارش می متالز، احسان کامیابی تحلیل گر شرکت پردازش اطلاعات مالی مبنا با بررسی اطلاعات گذشته، سهام سه بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس و بورس انرژی را تحلیل تکنیکال و به بورس پرس اعلام کرد.

بورس اوراق بهادار تهران

نمودار ذیل مربوط به سهام بورس اوراق بهادار مدت زمان هفتگی بوده و رشد قیمت آن از اوایل سال 97 باعث شد سهم از محدوده قیمتی 300 تومان شروع به افزایش کند.

با این حال با نزدیک شدن به محدوده قیمتی 800 و 1100 و 1500 تومان، هر بار حرکت از محدوده سقف بوده که بعد از هر نوبت ریزش ، کف های بالاتر ایجاد شد که این موضوع (بالاتر رفتن سقف های معاملاتی و همچنین رشد کف های معاملاتی) منجر به رشد خیره کننده سهم از 1500 تومان تا به دیروز و 5000 تومان شده است. پیش بینی می شود این روند رو به رشد کماکان ادامه داشته باشد که این موضوع را میت وان از کندل های قدرتمند صعودی در تایم هفتگی استنباط کرد.

فرابورس

نمودار ذیل مربوط به سهام فرابورس مدت زمان هفتگی است که شاهد حرکت صعودی  سهم از مرداد 97 تا دیروز بودیم. با توجه به شکل ، اولین محدوده اصلاحی سهم در مهر سال گذشته رخ داد و باعث شد قیمت سهم"فرابورس" از 617 تا محدوده 300 تومان ریزش کند. ( این ریزش را می توان مقارن با ریزش سراسری بورس در همام مقطع زمانی دانست) .

بعد از این ریزش و همچنین همزمان با خروج سهم از محدوده گارد ریزشی در دی 97 و از محدوده قیمتی 330 تومان ،مجددا" شاهد رشد سهم بودیم که این بار سهم توانست به سقف قیمتی 1800 تومان در خرداد 98 برساند و بعد از اصلاح قیمتی و زمانی که از محدوده قیمتی 1750 در خرداد 98 به انجام رسانید و باعث شد سهم را تا محدوده قیمتی 700 تومان با کاهش قیمت مواجه کند.

این درحالی بود که با این اصلاح قیمتی، مثلث متقارن تشکیل شد و آبان سال جاری با موفقیت رو به بالا شکست و باعث شد سهم مجدد مسیر رشد را در پیش بگیرد.

این سهم وابستگی شدیدی به شاخص کل دارد و همین وابستگی قوی می تواند همچنان سهم را در مدار مثبت نگه دارد.( اشاره به روند افزایشی شاخص کل) .  قدرت سهم در صعود، بسیار زیاد بوده و می توان انتظار رسیدن به سقف کانال صعودی را نیز داشت. با این حال "فرابورس" به محدوده سقف قیمتی نزدیک شده و احتمال شکست سقف کانال با توجه به عبور موفق از محدوده قیمتی 7000 تا 7500 تومانی دور از ذهن نیست.

بورس انرژی

نمودار این شرکت در مدت زمان ماهیانه و تعدیل نشده در مقیاس لگاریتمی ترسیم شده و با توجه به چارت، صعود سهم از سال 96 شروع و از اوایل سال گذشته با سرعت بیشتری همراه شد. به گونه ای که توانست در مرداد سال قبل و بعد از خروج از مستطیل خنثی و محدوده قیمتی 1300 تومان به سمت بالا رشد کند و تا مهر ماه سال 97 شاهد رسیدن سهم به محدوده قیمتی 7800 تومان بودیم!

از مهر سال قبل تا به امروز و بعد از رشد 7 برابری این سهم، حرکت در یک محدوده خنثی شکل گرفت و  باعث شد همچنان در همان محدوده قیمتی 7000 هزار تومان به نوسانات ادامه دهد. یکی از موارد قابل ذکر برای سهم، حرکت صعودی در کانال خنثی بزرگتر است که باعث می شود احتمال شکست سطح مقاومت 7000 تومان افزایش یابد.

برای پیش بینی و با توجه به موج صعودی قبلی می توان این انتظار را داشت که محدوده خنثی در آینده نزدیک شکسته شود و رشد مجدد سهم رخ دهد.

در حال حاضر محدوده خنثی سهم شکسته شده که این شکست را می توان سوخت سهم برای سهم در نظر گرفت که توانایی رسانیدن سهم به محدوده 15000 تومان را خواهد داشت.

این سهم نیز وابستگی زیادی به شاخص کل دارد و همزمان با صعود شاخص کل می توان انتظار رشد این سهم را نیز داشت.

براساس این گزارش، احسان کامیابی درحال برگزاری دوره "پرایس اکشن" (همراه با اعطای مدرک رسمی) است و برخلاف رویه رایج دوره های آموزش تکنیکال به صورت کارگاهی بوده و هنرجویان پس از اتمام دوره قادر به تحلیل بیش از 2000 نمودار و مدل سازی روندها می شوند و پس از گذراندن این دوره می توانند در هر بازاری به معامله‌گری حرفه ایی و موفق تبدبل شوند.

این دوره به دو صورت حضوری و غیر حضوری (وبینار آنلاین) ویژه شهرستان‌ها برگزار خواهد شد و برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توان به لینک  Mabnadp.com/academy مراجعه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده