تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۱
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۸۵۴۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

سیر صعودی فولاد آلیاژی با افزایش ۱۴۵ درصدی سود خالص

می متالز - بررسی عملکرد شرکت فولاد آلیاژی طی سال جاری نشان از روند رو به رشد این شرکت دارد. به طوری‌که شاخص‌های مالی شرکت با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی مواجه بوده و سود خالص شرکت با افزایشی 145 درصدی به به ۳۷۱ میلیارد تومان رسیده است.
سیر صعودی فولاد آلیاژی با افزایش ۱۴۵ درصدی سود خالص

به گزارش می متالز، فولاد آلیاژی یزد به عنوان یکی از مهم‌ ترین واحدهای تولید فولاد کشورمان شناخته‌ می‌شود. ساخت محصولاتی با ارزش افزوده بالا یکی از موارد بسیار مهم در صنعت فولاد است. تولیدات شرکت در گروه های فولادی میکروآلیاژ، بلبرینگ  ابزار گرم کار، فولاد کربنی، فولاد سخت شونده سطحی، فنر، فولادهای خوش تراش، فولادهای با دمای بالا ، فولادهای عملیات حرارت پذیر است.

تولید به چهار کارخانه اصلی

شرکت فولاد آلیاژی ایران شامل ۴ کارخانه اصلی فولاد سازی، نورد سنگین، نورد سبک، و واحد عملیات
حرارتی و تکمیل کاری است که محصولات خود را با ظرفتی ۵۵۰٫۰۰۰ تن در واحد های فولاد سازی،
نورد سنگین با ظرفیت ۲۰۰٫۰۰۰ تن و نورد سبک با ظرفیت ۲۶۰٫۰۰۰ تن تولید می‌کند.

افزایش درآمدهای شرکت تا ۱ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان

بررسی عملکرد ۹ ماهه این شرکت نشان می‌دهد که در آمدهای عملیاتی شرکت در مقایسه با ۹ ماه سال ۹۷ تا ۵۵ درصد رشد داشته است. درآمدهای شرکت از ۱هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان به ۱هزار ۹۹۴ میلیارد تومان رسیده است.البته بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت نیز با رشدی ۴۲ درصدی همراه بوده که عمدتاً ناشی از افزایش نرخ مواد اولیه (الکترود و آهن اسفنجی و قراضه) و افزایش تناژ تولید بوده است.

رشد ۱۱۵ درصدی سود ناخالص شرکت

در پایان آذرماه سال جاری سود ناخالص شرکت با رشدی ۱۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۴۹۶ میلیارد تومان رسیده است. شرکت فولاد آلیاژی سال گذشته تا پایان آذر ماه به سود ناخالص ۲۳۱ میلیارد تومانی دست پیدا کرده بود. سود عملیاتی شرکت نیز به بیش از ۴۶۶ میلیارد تومان رسیده است.

افزایش ۱۴۵ درصدی سود خالص در ۹ ماه

هزینه‌های مالی شرکت نیز در مقایسه با ۹ ماهه سال ۹۷ با کاهش ۳۰ درصدی همراه بوده و به ۱۹ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است. به این ترتیب سود خالص شرکت در پایان آذر ماه سال جاری با افزایش ۱۴۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از ۱۵۱ میلیارد تومان به ۳۷۱ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

۳۲۴ هزار تن، حجم کل فروش شرکت

حجم کل فروش شرکت فولاد آلیاژی بیش از ۳۲۴٫۶۸۳ تن و میانگین نرخ فروش شرکت نیز ۶۱٫۴۴۴ ریال بوده است. از این میزان حجم فروش میزان فروش محصولات آلیاژی داخل ۲۴۲٫۱۹۵ تن بوده که به مبلغ ۱۶٫۴۸۴٫۹۷۱ میلیون ریال ، محصولات تجاری (ساختمانی) داخل ۱٫۴۹۵ تن به مبلغ ۶۰٫۹۱۴ میلیون ریال و محصولات مهندسی ۳۴٫۵۶۰ تن به مبلغ ۱٫۸۰۸٫۷۳۰ میلیون ریال فروش رفته است. فروش صادراتی نیز جمعاً ۴۶٫۶۵۰ تن و به مبلغ ۱٫۹۰۳٫۸۰۴ میلیون ریال بوده است.

عناوین برگزیده