تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۷
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۸۵۷۷۳

بومی‎سازی بخش قابل‎توجه دانش تولید دکل در جهاد دانشگاهی

می متالز - رئیس جهاد دانشگاهی از بومی‌سازی بخش قابل ملاحظه‌ای از دانش تولید دکل در این مجموعه خبر داد.
بومی‎سازی بخش قابل‎توجه دانش تولید دکل در جهاد دانشگاهی

به گزارش می متالز، سید حمیدرضا طیبی در حاشیه آیین رونمایی از دکل حفاری ٧٢ فتح که صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن‌ماه) در شهر اهواز برگزار شد، گفت: یکی از وظایف اصلی جهاد دانشگاهی تولید فناوری برای صنایع گوناگون در کشور است که به همین منظور از ابتدای کار جهاد دانشگاهی در دهه ۶۰، صنعت نفت را برای فعالیت انتخاب و در این بخش ورود کردیم.

وی با اشاره به بحث ساخت دکل‌های حفاری توسط این مجموعه افزود: ابتدا قرار بود ساخت پنج دکل را در برنامه داشته باشیم و سرانجام این قرارداد منتج به ساخت سه دکل شد.

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: تلاش کردیم با انتقال فناوری نسبت به ساخت دکل‌ها اقدام کنیم؛ در همین باره تاکنون انتقال دانش در بحث ساخت دکل به‌طور کامل انجام شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون صاحب دانش طراحی ساخت دکل هستیم.

طیبی با اشاره به ساخت و تحویل دو دکل حفاری به شرکت ملی حفاری ایران گفت: امروز دومین دکل حفاری ساخت جهاد دانشگاهی رونمایی شد و امیدواریم دکل سوم تا شهریورماه سال آینده آماده و تحویل شرکت ملی حفاری ایران شود.

وی با تشکر از حمایت مدیران صنعت نفت در بخش‌های مختلف افزود: جهاد دانشگاهی توان بالایی در حوزه‌های گوناگون صنعت نفت دارد و امیدواریم این توان گسترش یابد و از آن به‌خوبی استفاده شود.

عناوین برگزیده