تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۲
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۸۵۸۰۹

ایفای تعهدات سایپا دیزل با طرح کلید به کلید

می متالز - رئیس سازمان حمایت مصرف‌ کنندگان و تولیدکنندگان وعده داد که در حداقل زمان ممکن خودروهای جایگزین از طریق طرح کلید به کلید به خریداران شرکت سایپا دیزل تحویل داده می‌شود.
ایفای تعهدات سایپا دیزل با طرح کلید به کلید

به گزارش می متالز، تعدادی از مشتریان سایپادیزل در تحویل گرفتن خودروهای خود با مشکل مواجه شده‌اند. در همین رابطه رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان  وعده داده که این مشکل به زودی برطرف می‌شود.

عباس تابش اظهار کرد: شرکت سایپا دیزل در تحویل ۱۷۱۷ دستگاه خودرو سنگین که قرار بوده در سال ۱۳۹۶ تحویل داده شود تاخیر داشته است. البته حدود ۱۰۰ یا ۱۵۰ نفر از خرید این خودروها انصراف دادند، اما در مورد بقیه، کارها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه مقرر شده از طرح کلید به کلید برای ایفای تعهد این شرکت استفاده شود، گفت: فعلا شرکت سایپا دیزل در حال تامین خودروها است. البته احتمال دارد همان خودروهای پیش‌فروش شده نباشد و خودرو جایگزین به مشتریان تحویل داده شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) همچنین با بیان اینکه اخیرا خودروهای جدید قیمت‌گذاری شده و مسائل بانکی این طرح هم حل شده است، وعده داد که در حداقل زمان برای تحویل این خودرها به مشتریان فراخوان داده خواهد شد.

به گفته این مقام مسوول، طرح کلید به کلید طرحی است که در آن ۵۰ درصد از هزینه را دولت پرداخت می‌کند، ۳۰ درصد به صورت تسهیلات است و ۲۰ درصد را مصرف‌کننده پرداخت می‌کند و شرایط بهتری برای خریداران فراهم خواهد شد.

تابش همچنین خاطرنشان کرد که ایفای این تعهد برای وزارت صمت اولویت دارد، چراکه خریداران با این ماشین‌ها مخارج زندگی خود را تامین می‌کنند؛ بنابراین سازمان حمایت و مقام عالی وزارت به دنبال این است که در حداقل زمان و با اولویت نسبت به تامین این دستگاه‌ها اقدام کنند.

عناوین برگزیده