تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۵
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۸۵۹۱۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
وزیر صمت در گفتگو با خبرنگاران:

بیش از 90 درصد 4 خودروی جدید رونمایی شده، ساخت داخل است/ برای داخلی سازی مابقی قطعات برنامه داریم

می متالز - وزیر صمت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص 4 خودرو تولید داخل که در حاشیه جلسه هیئت وزیران و با حضور رئیس جمهور مورد بازدید قرار گرفتند، گفت: بیش از 90 درصد قطعات این خودروها، ساخت داخل است و برای داخلی سازی برخی اقلام جزیی که فعلا امکان تولید داخلی آنها نیست برنامه داریم و در ماه های آینده داخلی سازی می شوند.
بیش از 90 درصد 4 خودروی جدید رونمایی شده، ساخت داخل است/ برای داخلی سازی مابقی قطعات برنامه داریم

به گزارش می متالز، رضا رحمانی در ادامه افزود: خروج خودروهای قدیمی و پرمصرف و ورود خودروهای جدید یکی از برنامه‌هایی است که در حوزه صنعت خودرو پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: امروز رییس جمهور، معاون اول و اعضای هیات دولت از 4 خودرو (3 خودروی سواری و یک خودروی نیم شاسی) بازدید کردند که یکی از این آنها خودروی دنای دنده اتومات بوده که خط تولید آن در دهه فجر امسال افتتاح و به بهره برداری رسید.

وزیر صمت اضافه کرد: 3 خودروی دیگر برای اولین بار عرضه می شوند، سرمایه گذاری خوبی بر روی آن‌ها انجام گرفته و طراحی و قالب سازی و سفارش قطعات و دیگر اقدامات این خودروها انجام شده است.

رحمانی اضافه کرد: این 3 خودرو الان امکان پیش فروش را می توانند داشته باشند و آقای رییس جمهور نیز از این خودروها بازدید کردند تا ان شالله مراسم رونمایی رسمی آنها بزودی برگزار شود.

وی با اعلام اینکه بیش از 90 درصد این 4 خودرو ساخت داخل است، گفت: برای داخلی سازی برخی اقلام جزیی که فعلا امکان تولید داخل آنها نبوده و در ماه های آینده داخلی سازی می شوند نیز برنامه داریم.

وزیر صمت با بیان اینکه این خودروها مطابق با استانداردهای روز دنیا هستند، افزود: مصرف این خودروها به نسبت خودروهای قبلی پایین تر و آلودگی آنها کمتر است و سعی می کنیم با انجام اقدامات اساسی مانند پلتفرم‌های مشترک، قیمت تمام شده آنها به نسبت کمتر از خودروهای قبلی شود.

رحمانی ادامه داد: همگی این خودروها استاندارد یورو 5 را دارند که از لحاظ مباحث زیست محیطی بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: به غیر از این خودروها، در برنامه خودروهای دیگری برای سال 1399 و 1400 داریم که خودروسازان روی آنها کار می کنند تا رضایت جلب شود.

عناوین برگزیده