تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۳
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۸۵۹۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس هیات عامل ایدرو خبر داد:

شهرک تحقیقاتی کاوش، بستر تجاری سازی محصولات دانش بنیان

می متالز - وزارت صمت، ایدرو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و استانداری البرز در مراسمی تفاهمنامه همکاری مشترک توسعه زیست بوم فناوری شهرک تحقیقاتی کاوش را امضا کردند .
شهرک تحقیقاتی کاوش، بستر تجاری سازی محصولات دانش بنیان

به گزارش می متالز، معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایدرو در مراسم امضای تفاهم نامه زیست بوم فناوری غرب پایتخت گفت: ایدرو از طریق شهرک تحقیقاتی کاوش کلیه زیرساخت های مورد نیاز برای بستر سازی و شتابدهی و تسهیل فرآیند تجاری سازی محصولات دانش بنیان و شرکت های دانش پایه را فراهم می آورد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بیش از ۵۰ هکتار عرصه قابل واگذاری این شهرک می باشد، آماده سازی ۱۴ باب سوله برای استقرار مراکز دانش بنیان را با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه، گام اول این اقدامات برشمرد.

محمد باقر عالی موضوع تفاهم نامه چهارجانبه ایدرو با وزارت صمت، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، استانداری البرز را هم افزایی و گسترش کارکردهای حمایتی از فعالیت های عرصه نوآوری و فناوری در راستای رونق تولید اعلام کرد.

تقویت و توسعه همکاری ها و فعالیت های مشترک در زمینه حمایت از زیست بوم فناوری در استان البرز از طریق بکارگیری ظرفیت ها و بهره برداری از امکانات زیر ساختی، قانونی و اعتباری طرف های تفاهم نامه، تامین منابع مالی مورد نیاز برای تجاری سازی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور، ارائه خدمات تخصصی با هدف ایجاد بستر شکل گیری و توسعه کسب و کار های نوین، ایجاد و یا بهره گیری از نهادهای اصلی و تخصصی زیست بوم نوآوری، ایجاد و توسعه مرکز جامع خدمات مشاوره صنعتی، معرفی شرکت های دانش بنیان جهت استقرار در سوله ها و اراضی شهرک کاوش موضوع این تفاهم نامه است.

بر این اساس طرف های تفاهم نامه متعهد شده اند نسبت به تسهیل گری و حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور، بهره گیری از ظرفیت و توانایی شرکت های دانش بنیان و فناور در صنایع بزرگ، برگزاری رویدادهای ترویجی، کارآفرینی و کارگاه های آموزشی با هم همکاری کنند.

جلب مشارکت ارکان زیست بوم نوآوری برای استقرار در شهرک کاوش، همکاری در تجهیز کامل سوله های احداث شده در شهرک کاوش، تکمیل و تجهیز شهرک کاوش به لحاظ امکانات زیر ساختی از دیگر تعهدات طرفین امضا کننده این تفاهم نامه است.

محل اجرای تفاهمنامه شهرک تحقیقاتی کاوش است از زیر مجموعه های سازمان گسترش و نوسازی محسوب می شود.

عناوین برگزیده