تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۸۶۰۰۶

فناوری ماهواره‌ای برای معادن

می متالز - Hypervine و ESA فناوری ماهواره ای blockchain را برای معدن فراهم می کنند.
فناوری ماهواره‌ای برای معادن

به گزارش می متالز، شرکت هوش مصنوعی اسکاتلندی و شرکت فناوری blockchain Hypervine کار خود را برای ساختن ابزاری برای بهبود کارآیی پروژه های معدنکاری که از تصاویر ماهواره ای استفاده می کنند با استفاده از سربرگ blockchain آغاز کرده است. این پروژه توسط آژانس فضایی اروپا (ESA) به عنوان بخشی از تلاش برای توسعه خدمات با استفاده از داده های مبتنی بر فضا تامین می‌شود.
فناوری Blockchain روشی ایمن و کارآمد ارائه می دهد. این شرکت در بیانیه ای اظهار داشت دفترچه اصلی شرکت Blockchain Hypervine تمام اطلاعات ماهواره ای را به عنوان بالاترین سطح دقت تضمین می کند. شرکت های معدنی که از این دفترچه استفاده می‌کنند، از طریق داده های ماهواره ای، از جمله دسترسی به توپوگرافی، مایع، مواد معدنی و تراکم، نظارت کامل بر عملکرد خود خواهند داشت.
این فناوری بدان معنی است که داده ها برای شرکت های معدن روی یک دفترچه تغییرناپذیر ثبت می شود که خطر بزرگنمایی تغییرات در یک زنجیره را حذف می کند، که می تواند منجر به محاسبات نادرست یا سایر خطرات قابل اجتناب شود.
اطلاعات به روز و با کیفیت بالا بدین معناست که نقشه برداری و برنامه ریزی در سایت جدید می تواند دقیق تر باشد، هزینه های کل، حاشیه خطا و خطرات احتمالی را برای کارکنان سایت کاهش می دهد.
Hypervine  می گوید فناوری این فناوری از طریق بهره وری عملیاتی و کاهش تولید کربن موجب بهبود یافتن شرایط محیط زیست می شود.
Paul Duddy، مدیرعامل و بنیانگذار Hypervine در بیانیه ای گفت: "من این را دیدم که پتانسیل کمک به صنایع مختلف را دارم تا روند آنها را به عصر دیجیتال برسانیم و به ریشه‌کن کردن حوادث غالبا فاجعه بار و گاه کشنده نیز کمک می کنم. به دلیل داده های نادرست یا مدارک از دست رفته اکنون من با برخی از ذهن های تند و فکری که وجود دارد، کار می کنم  و به افراد موجود در زمین در محیط های پر خطر کمک می کنم تا نه تنها ایمن تر باشند بلکه در روند کار پایدار تر باشند. "براساس گزارش ESA، داده های ماهواره ای برای پروژه های معدن و ساخت و ساز بخشی است که سرمایه گذاری های گسترده ای را در سراسر برنامه های مختلف فضایی خصوصی و ملی تجربه می کند.

منبع: عصر معدن
عناوین برگزیده