تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۸۶۰۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه هیات نمایندگان اتاق بجنورد مطرح شد

راه‌اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول

می متالز - رئیس اتاق بجنورد از راه‌اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول ترکیه خبر داد و گفت: این دفتر برای تجار و بازرگانان ایران به‌منظور توسعه تجارت خارجی، شناسایی بازار کشور ترکیه، بازاریابی کالاهای موردنیاز و ... ایجاد شده است.
راه‌اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول

به گزارش می متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بجنورد در نشست هیات نمایندگان این اتاق که با حضور استاندار خراسان شمالی برگزار شد به تشریح گزارش مختصری از عملکرد اتاق بازرگانی در طی سال جاری پرداخت.

سعید پورآبادی، از جمله مهم‌ترین اقدامات انجام شده اتاق بازرگانی را شامل ساماندهی تشکل‌های اقتصادی فعال، پیگیری اتحادیه‌های جدید تولیدی و صادراتی، بازدید اعضای هیات رئیسه اتاق از واحدهای و شرکت‌های صنعتی اسفراین عنوان کرد.

وی از دیگر اقدامات اتاق بازرگانی در سال جاری را بازدید معاون سفیر قزاقستان و هیات همراه و مقامات عالی استان از شرکت صنعتی بجنورد و اسفراین، بازدید از کارخانه آذین فورج و مجتمع صنعتی فولاد اسفراین به همراه رئیس اتاق ایران، برگزاری جلسه در خصوص ایجاد نمایشگاه برای عرضه محصولات عشایری، راه‌اندازی ایجاد مرکز تجاری بین استان خراسان شمالی و ترکیه در استانبول، رایزنی جهت ایجاد مرکز تجاری بین استان‌های خراسان شمالی و قزاقستان و... ذکر کرد.

پورآبادی همچنین از راه‌اندازی دفتر تجارت خارجی خراسان شمالی در استانبول ترکیه خبر داد و گفت: این دفتر برای تجار و بازرگانان ایران به‌منظور توسعه تجارت خارجی، شناسایی بازار کشور ترکیه، بازاریابی کالاهای موردنیاز و ... عنوان کرد.

او رایزنی به‌منظور ایجاد مرکز تجاری بین استان‌های خراسان شمالی و قزاقستان را از دیگر اقدامات مهم اتاق بازرگانی بجنورد در سال جاری برشمرد.

رئیس اتاق بجنورد از نشست تجاری بازرگانان روسیه و مدیران معتبر روسیه با تجار و بازرگانان استان خبر داد.

 

بررسی بخش‌های دولتی قابل‌واگذاری به بخش خصوصی در کمیسیون‌های اتاق

استاندار خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: کمیسیون‌های اتاق بازرگانی بجنورد بررسی‌های لازم را به‌منظور شناسایی بخش‌های دولتی قابل‌واگذاری به بخش خصوصی در این استان را انجام دهند و گزارش آن را طی یک هفته به استانداری اعلام کنند.

او اظهار کرد: اتاق بجنورد این بررسی را انجام دهد و این واگذاری در چهارچوب قانون انجام می‌شود.

شجاعی خطاب به بخش خصوصی متذکر شد: اگر مصوبه‌ای وجود دارد که طبق قانون امکان اجرای آن وجود دارد اما سازمان و دستگاه دولتی استانی آن را اجرا نکرده است اسامی را اعلام کنید و بعد پیگیر باشید که بدانید ما با آنان چه برخورداری خواهیم داشت.

استاندار خراسان شمالی حیات کشور و به‌ویژه استان خراسان شمالی به بخش خصوصی دانست و گفت: من به این مهم اعتقاد دارم چراکه بخش خصوصی موتور اقتصاد کشور است.

او در ادامه تأکید کرد: اتاق بجنورد باید تلاش کند تا چندین دفتر در چندین کشور مختلف داشته باشد.

شجاعی ادغام بخش‌های خصوصی و دولتی را برای حال خوب استان الزامی دانست و خطاب به بخش خصوصی گفت: پیشنهاد‌های اتاق نباید صرفاً توصیه‌ای و ارشادی باشد بلکه باید در چارچوب قوانین و مقررات حکم دهند.

عناوین برگزیده