تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۸۶۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در اهواز

مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی پیگیری می‌شود

می متالز - جلسه کمیسیون صنعت اتاق ایران با حضور اعضای این کمیسیون در اتاق اهواز برگزار شد. در این نشست ضمن اینکه وعده پیگیری مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی داده شد، مقرر شد رفع مشکلات واحدهای کوچک و متوسط و افزایش ظرفیت تولید در این واحدهای نیز پیگیری شود.
مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی پیگیری می‌شود

به گزارش می متالز، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران با اشاره به مباحث مالیاتی صنعتگران گفت: این موضوع یک موضوع آزاردهنده است و از طریق اتاق ایران به دنبال حل این مشکل هستیم. ضمن اینکه برای حل مشکلات فعالان حوزه نفت و گاز در استان خوزستان نیز پیگیری خواهیم کرد تا در جلسه‌ای با حضور وزیر نفت و اتاق‌های استان‌های نفتی، مشکلات این واحدها بررسی شود.

ابوالفضل روغنی در جلسه کمیسیون صنعت اتاق ایران که با حضور اعضای این کمیسیون در اتاق اهواز برگزار شد، با بیان اینکه فضای غالب خوزستان به دلیل حضور نفت، دولتی است، افزود: شرکت‌های بزرگ کارفرمای شرکت‌های کوچک هستند و در همه دنیا به این شکل است. در این زمینه انجمن هلدینگ‌های کشور راه‌اندازی شد تا زبان مشترک گفت‌وگو میان شرکت‌های کوچک و بزرگ به وجود بیاید.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران تصریح کرد: شرکت‌های متعددی در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی انجمن‌هایی را تأسیس کرده‌اند تا بتوانند با زبانی مشترک با شرکت‌های بزرگ کارفرما ارتباط برقرار و نسبت به پیگیری حل مشکلات خود اقدام کنند.

روغنی با اشاره به اینکه کشور دچار کاهش درآمد شده است و بحث مشکلات مالیاتی برای شرکت‌ها و تولیدکنندگان کشور عنوان کرد: این موضوع یک موضوع آزاردهنده است و از طریق اتاق به دنبال حل این مشکل هستیم. این وضعیت در استان اصفهان نسبت به دیگر استان‌های کشور بدتر است و در این زمینه قرار است از طریق قوه قضاییه موضوع پیگیری و حل شود زیرا این موضوع در صورت ادامه به یک فاجعه ملی تبدیل خواهد شد.

 

ظرفیت خالی صنایع در خوزستان

رئیس اتاق اهواز نیز در این نشئت با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی خوزستان در زمینه‌های برق، خرما و فولاد، گفت: برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در خوزستان با ۲۰ درصد از ظرفیت خود فعال هستند.

شهلا عموری اظهار کرد: استان خوزستان از نظر جمعیتی در رتبه پنجم کشور قرار دارد اما در خوزستان باوجود ظرفیت‌های فراوان از نظر بیکاری شاهد نرخ بالایی هستیم.

او با اشاره به اینکه ۸۵ درصد از نفت تولیدشده در کشور در خوزستان تولید می‌شود، افزود: ۲۱ واحد پتروشیمی در خوزستان فعال است که به تولید بیش از ۱۸.۵ میلیون تن محصول در سال می‌پردازند. همچنین صنایع قطعه‌سازی در استان وجود دارد که برای کمک به صنعت نفت کشور در خوزستان ایجاد شده‌اند.

رئیس اتاق اهواز با بیان اینکه خوزستان دومین قطب تولید فولاد کشور است، تصریح کرد: ۲۰ درصد از تولید برق کشور در خوزستان است و همچنین شاهد همه خطوط زمینی، ریلی، دریایی و هوایی در استان هستیم که همه این مسائل نشان‌دهنده ظرفیت بالای خوزستان است اما متأسفانه باوجوداین ظرفیت‌ها، شاهد نرخ بالای بیکاری در خوزستان هستیم.

عموری عنوان کرد: برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی در خوزستان با ۲۰ درصد از ظرفیت خود فعال هستند و بسیاری از کارکنان و کارگران این واحدها به دلیل شرایط به وجود آمده در این واحدها بیکار شده‌اند. این مسئله می‌طلبد تا به‌صورت ویژه به واحدهای تولیدی در خوزستان توجه شود.

او ادامه داد: در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان می‌توان صنایعی از جمله کشتی‌سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی را ایجاد کرد. در شهرهای ماهشهر، امیدیه و هندیجان نیز علاوه بر صنایع کشتی‌سازی، صنایع شیلاتی و پتروشیمی، می‌توان صنایع بسته‌بندی خرما را ایجاد کرد زیرا خوزستان در تولید خرما اولین استان کشور است.

رئیس اتاق اهواز عنوان کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری شامل بخش آب و برق، پتروشیمی، کشاورزی، صنعت و معدن و ... در خوزستان وجود دارد که سرمایه‌گذاران می‌توانند با مراجعه به این بخش‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در حوزه موردنظر خود اقدام و زمینه را برای حل مشکل اشتغال استان فراهم کنند.

عناوین برگزیده