تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۰:۰۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۸۶۰۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بت‌کلیا مطرح کرد

اصلاح قانون تجارت؛ مهمترین مصوبه اقتصادی و حقوقی مجلس دهم

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس اصلاح قانون تجارت را از مهمترین مصوبات اقتصادی و حقوقی مجلس دهم دانست و گفت: قانون فوق تمام موضوعات مربوط به اسناد تجاری را براساس شرایط فعلی تجارت به روز و شفاف می کند.
اصلاح قانون تجارت؛ مهمترین مصوبه اقتصادی و حقوقی مجلس دهم

به گزارش می متالز، یوناتن بت‌کلیا اصلاح قانون تجارت را یکی از مهمترین مصوبات مجلس دهم عنوان کرد و گفت: در حالی کتاب اول و دوم لایحه تجارت پس از 16سال بررسی، در مجلس دهم به تصویب رسید که تمام موضوعات مربوط به اسناد تجاری را براساس شرایط فعلی تجارت و ابزار و لوازم جدید به روز و شفاف کرده است هرچند نظارت بر نحوه اجرای این قانون و تمام قوانین به تصویب رسیده نیز بسیار مهم است چراکه اگر این قوانین به درستی اجرا نشوند تصویب آن‌ها فایده‌ای برای مردم نخواهد داشت. 

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قانون تجارت به صورت محتوایی و شکلی تغییر کرده و متناسب با شرایط روز کشور و استفاده از کسب و کارهای الکترونیکی و جدید شده است.

وی بهبود و ارتقاء نظام بانکی کشور را یکی از آثار مثبت تصویب لایحه تجارت در کشور دانست و گفت: قانون تجارت فعلی حدود 80 سال پیش تصویب شده است، بنابراین برخی از مفاد آن منطبق با وضعیت اقتصادی و تجاری کنونی کشور نیست.
این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه در لایحه جدید تجارت تمهیدات قابل قبولی برای حمایت از تجارت الکترونیکی دیده شده است، گفت: اگرچه برخی مطرح می‌کنند لایحه تجارت براساس قوانین سایر کشورها نوشته شده است اما باید به این نکته نیز توجه شود که استفاده از تجارب سایر کشورها امری عادی و مناسب بوده و لایحه تجارت نیز متناسب با شرایط داخلی کشور تنظیم شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس کاهش هزینه، کاهش زمان مصرفی برای صدور اسناد و تبادل و حذف اسناد تجاری در وجه حامل را از دیگر ابعاد مثبت قانون تجارت دانست و افزود: براین اساس در لایحه جدید، تمامی اسناد ازجمله سفته، چک و برات باید طرف مقابل داشته و دیگر اسناد در وجه حامل صادر نمی‌شوند.

به گزارش خانه ملت، کتاب اول و دوم لایحه اصلاح تجارت در  مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده است و مقرر شد؛ مابقی مواد این لایحه نیز در جلسات آتی مجلس بررسی شود.

عناوین برگزیده