تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۷
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۸۶۰۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نورقلی‌پور:

وزارت صمت مسوول پرداخت حقوق رایزنان بازرگانی است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن تاکید بر اینکه دولت باید بودجه موردنیاز برای جذب رایزنان بازرگانی را تامین کند، می‌گوید دستمزد این افراد باید توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت شود.
وزارت صمت مسوول پرداخت حقوق رایزنان بازرگانی است

به گزارش می متالز، رامین نورقلی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تاثیر فعالیت رایزنان اقتصادی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور، گفت: اگرچه به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا دست رایزن‌های بازرگانی برای توسعه صادرات ایران به مانند سابق نیست و این افراد برای گسترش روابط تجاری با سایر کشورها با موانع بسیاری از جمله نقل و انتقال ارز، کالا و... روبه رو هستند اما نمی‌توان از نقشی که آنها در بهبود داد و ستد کشور دارند، چشم پوشی کرد.

 

ضرورت استفاده از ظرفیت بازار کشورهای کوچک برای توسعه صادرات

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط تحریمی می‌توان از ظرفیت بازار کشورهای کوچک برای توسعه صادرات استفاده کرد، افزود: حضور رایزنان بازرگانی، نقشه راه را به بازرگانان و تجار برای صادرات و به دست گرفتن بازارهای هدف نشان می‌دهد.

 

رایزنان بازرگانی به بازاریابی در بازار هدف کمک می‌کنند

وی با بیان اینکه وجود رایزنان بازرگانی به بازاریابی در بازار هدف کمک می‌کنند، اظهار کرد: دولت باید بودجه لازم برای جذب رایزنان بازرگانی را تامین کند، در بحث هزینه و فایده اگر افراد خبره به عنوان رایزن بازرگانی جذب شوند سود حاصله بیشتر از هزینه صرف شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وزارتخانه‌ای که مسئول پرداخت حقوق رایزنان بازرگانی است، اضافه کرد: اگرچه ممکن است در برخی موارد وزارتخانه‌های امور خارجه و صمت در پرداخت حقوق رایزنان بازرگان اختلاف نظر داشته باشند اما دستمزد این افراد باید توسط سازمان زیرمجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت شود.

عناوین برگزیده