تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۸۶۰۷۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یارمحمدی با اشاره به روند بازسازی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

نوسازی مساکن با لحاظ شرایط اقلیمی و فرهنگی/ مطالعات دقیق برای اصلاح وضعیت ساختمان‌ها ضرورت دارد

می متالز - نماینده مردم زاهدان در مجلس می‌گوید: ای کاش در۴۰ سال گذشته اصلاح ساختمان‌های استان سیستان و بلوچستان با مطالعات علمی و مرتبط با جغرافیای منطقه صورت می‌گرفت تا علاوه‌بر حفظ بافت سنتی و تاریخی و فرهنگی با سرمایه کمتر خانه‌های مقاوم برای مردم ساخته می‌شد.
نوسازی مساکن با لحاظ شرایط اقلیمی و فرهنگی/ مطالعات دقیق برای اصلاح وضعیت ساختمان‌ها ضرورت دارد

به گزارش می متالز، علیم یارمحمدی درباره آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از سیل اخیر، گفت: اگرچه سیل در استان مهار شده و سیل‌زدگان در مکان‌های امن اسکان موقت داده شده‌اند اما اقدام مهم در این مرحله ایجاد زیرساخت‌ها به‌منظور جلوگیری از خسارات‌های مالی و جانی در حوادث بعدی است، همچنین باید فکری برای مسکن برای مردم منطقه شود چراکه اکثر خانواده‌ها در کپر و خانه‌های ناامن زندگی می‌کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: خوشبختانه برخی از دستگاه‌های مرتبط همچون بنیاد مسکن مستضعفین پای کار آمده‌اند اما از آنجا که مطالعات دقیق برای اصلاح وضعیت ساختمان‌های سیستان و بلوچستان صورت نگرفته مسکن‌های این استان از حالت سنتی درآمده و خانه‌های با بتن و سیمان جایگزین شده است درحالی که ساختمان‌های سنتی با وضعیت جغرافیای آنجا همخوانی داشت و در عین حال با استحکام بودند.  

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساختمان‌های بتنی و سیمانی فقط برای ادارجات مناسب هستند، اضافه کرد: ای کاش در40 سال گذشته اصلاح ساختمان‌ها با مطالعات علمی و مرتبط با جغرافیای منطقه صورت می‌گرفت تا علاوه‌بر حفظ بافت سنتی و تاریخی و فرهنگی با سرمایه کمتر خانه‌های مقاوم برای مردم ساخته می‌شد بنابراین هر نوع تغییری در منطقه باید با مطالعات آمایشی، آب و هوایی، جامعه شناسی، مذهبی، فرهنگی و... صورت بگیرد در غیر این صورت علاوه‌بر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به منطقه بودجه دولتی نیز هدر خواهد رفت.

عناوین برگزیده