تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۰
بازدید: ۸۱۶
کد خبر: ۸۶۱۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اخبار جدید از عرضه اولیه در بورس / ۳ عرضه اولیه در اسفند ماه ۹۸

می متالز - مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس در مورد عرضه‌های اولیه تا پایان سال گفت: سه عرضه اولیه دیگر تا پایان سال باقی مانده است.
اخبار جدید از عرضه اولیه در بورس / ۳ عرضه اولیه در اسفند ماه ۹۸

به گزارش می متالز، پس از پایان بهمن ماه امسال که بیشترین عرضه اولیه امسال را داشت، سهامداران منتظر عرضه اولیه‌های جدید در اسفند ماه امسال هستند.

آخرین عرضه اولیه بهمن ماه امسال عرضه اولیه قرن بود که چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه امسال انجام شد و در آن بیش از یک میلیون و ۴۷۰ هزار و ۵۸۸ نفر شرکت کردند که به هر متقاضی ۶۸ سهم اختصاص یافت. بدین ترتیب هر سهامدار توانسته بیش از ۱۱۵ هزار تومان از این نماد عرضه شده را بخرد.

اما آیا این روند عرضه اولیه تا پایان امسال ادامه خواهد داشت؟

در همین مورد مجید نوروزی، معاون ناشران و اعضای شرکت بورس در مورد عرضه‌های اولیه تا پایان سال گفت: سه عرضه اولیه دیگر تا پایان سال باقی مانده است.

علاوه بر این، مدیر دپارتمان بازار سرمایه گروه صنعتی گلرنگ از ورود چهار شرکت زیرمجموعه دیگر به بازار سهام خبر داد و عنوان کرد که تلاش می‌شود حداقل دو شرکت تا پایان سال عرضه اولیه شوند.

ابراهیم ابراهیمی با اعلام این خبر به دنیای بورس توضیح داد: صنعت غذایی کوروش و پدیده شیمی جم دو شرکت زیرمجموعه گروه صنعتی گلرنگ هستند که قرار است به زودی شاهد عرضه اولیه سهام آنها در بازار باشیم.

وی در ادامه به صنعت غذایی کوروش اشاره کرد و گفت: صنعت غذایی کوروش با سرمایه‌ای بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در بورس تهران پذیرش شده است. این شرکت به تولید محصولات متنوعی چون انواع روغن‌های خوراکی، دانه زیتون، کنسروجات، انواع مربا و… با برندهای اویلا و فامیلا می‌پردازد. همچنین تلاش می‌شود تا عرضه اولیه سهام مزبور در ماه پایانی امسال انجام شود. در غیر این‌ٌصورت در روزهای ابتدایی سال ۹۹خواهد بود.

ابراهیمی در ادامه عرضه اولیه سهام پدیده شیمی جم را نیز از دیگر موارد دانست و گفت: شرکت پدیده شیمی جم در فرابورس پذیرش و به سهامی عام تبدیل شده است. در حال حاضر مراحل درج این نماد در حال طی شدن است. در حال تلاش و مدیریت برای عرضه سهام این شرکت در اسفندماه هستیم.

به گفته مدیر دپارتمان بازار سرمایه گروه صنعتی گلرنگ، دو شرکت دیگر از زیرمجموعه گلرنگ نیز در دستورکار عرضه اولیه قرار دارد که این دو عرضه قطعا در سال ۹۹خواهد بود.

همچنین مدیرعامل قطارهای پنج ستاره نور از ورود به بازار سرمایه و عرضه اولیه سهام در آینده خبر داده است.

میراحمدی گفته است: ما در سال گذشته شرکت سهامی عام شدیم و با پذیرش در فرابورس، عرضه اولیه سهام را در سال آتی خواهیم داشت.

عناوین برگزیده