تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۴۲۱
کد خبر: ۸۶۱۶۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یک کارگر معادن سنگان خواف بر اثر سانحه جان باخت

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خواف گفت: یکی از کارگران شرکت‌های سنگ آهن سنگان این شهرستان عصر پنجشنبه هنگام تعمیرات در معدن در برخورد با یک دستگاه لودر جان خود را از دست داد.
یک کارگر معادن سنگان خواف بر اثر سانحه جان باخت

به گزارش می متالز، محمود صنعتی روز جمعه افزود: این کارگر در یکی از شرکت‌های پلاسری سنگ آهن در منطقه سنگان خواف مشغول کار بود که علت دقیق فوت وی از سوی مسوولان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: این شرکت با کمتر از ۲۰ نفر شاغل دارای یک مسوول ایمنی و فنی است.

مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان خواف هم گفت: به دنبال اطلاع از وقوع حادثه برای یکی از کارگران شرکت‌های سنگ آهن آمبولانس به محل اعزام شد.

یونس بهره مند افزود: این فرد به دلیل شدت جراحت‌های وارده قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.

مرحوم علی عطایی کارگر یکی از شرکت‌های سنگ آهن مجتمع سنگان خواف عصر دیروز هنگام انجام تعمیرات تخصصی در این معدن توسط یک دستگاه لودر زیر گرفته شد و جان باخت.

از مجموع ۳۶ پروانه بهره‌برداری در معادن سنگ آهن سنگان خواف ۱۱ شرکت فعال هستند.

معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره بیش از یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان است که تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسارهای سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

عناوین برگزیده