تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۱
بازدید: ۴۵۲
کد خبر: ۸۶۱۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بررسی عملکرد مالی یک نماد خودرویی / خاذین در مسیر صعود

می متالز - بررسی عملکرد ماهانه سایپا آذین نشان می‌دهد میزان فروش صندلی خودروی این شرکت در بهمن ماه افتی سه درصدی داشته است.
بررسی عملکرد مالی یک نماد خودرویی / خاذین در مسیر صعود

به گزارش می متالز، شرکت سایپا آذین که با نماد خاذین در بورس تهران فعالیت می‌کند در گزارش فعالیت ماهیانه منتهی به ۳۰ بهمن امسال خود که در وبسایت کدال منتشر کرده بیش از ۳۹ میلیارد تومان فروش داشته است.

این فروش ناشی از فروش مجموع صندلی انواع محصولات خودروسازی سایپا بوده است که البته نسبت به فروش دی ماه این شرکت افتی سه درصدی داشته است. با احتساب فروش بهمن ماه، میزان فروش این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه به چهار هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال رسید.

سایپا آذین در بهمن ماه در مجموع ۳۹ هزار صندلی تولید کرده که در مقایسه با دی‌ماه رشدی یکدرصدی داشته است. در بخش فروش نیز این شرکت در یازدهمین ماه سال ۳۸ هزارو ۸۶۳ صندلی به فروش رسانده که در مقایسه با ماه گذشته افتی ۱۳۷۶ دستگاهی را نشان می‌دهد. موضوعی که نشان از افزایش نرخ فروش برخی از انواع صندلی‌های خودرو در ماه بهمن بوده است.

همچنین گزارش صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۰ آذر امسال این شرکت نشان می‌دهد میزان سود ناخالص خاذین در ۹ ماه نخست امسال یک میلیارد و ۶۴ میلیون ریال بوده که در مقایسه با ضرر ۲۹۶ میلیارد ریالی سال گذشته این شرکت، عملکرد بهتر سایپا آذین را اثبات می‌کند. خاذین در ۹ ماه نخست امسال ۳ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال بدهی به ثبت رسانده که با احتساب این رقم جمع حقوق مالکانه و بدهی‌های این شرکت به ۵هزارو ۴۸۵ میلیارد ریال می‌رسد.

سایپا آذین که در سال ۱۳۷۰ شروع به کار کرد در حال حاضر حدود ۸۶۰ پرسنل و ظرفیت تولید روزانه ۲۵۰۰ دستگاه صندلی خودرو را دارد. این شرکت در تیرماه امسال افزایش سرمایه‌ای ۱۰۰درصدی را به تصویب رساند تا سرمایه این شرکت در بورس تهران به ۲هزار و ۶۴۵ میلیارد ریال برسد.

عملکرد بورسی خاذین اگر چه در یک ماه اخیر چندان مناسب نبوده و قیمت هر سهم این شرکت در این مدت افتی ۸درصدی را به ثبت رسانده است اما این نماد تواتسته در سه ماه اخیر بیش از ۷۷ درصد بازدهی داشته باشد. همچنین بازدهی یکساله خاذین ۱۹۰ درصد بوده است.

عناوین برگزیده