تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۸۶۲۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

استقبال "فلزی‌ها" از چاشنی رشد نرخ دلار

می متالز - مدیرعامل کارگزاری آگاه گفت: در حال حاضر با توجه به حجم عرضه و تقاضای دلار در بازار؛ افزایش نرخ آن را شاهد هستیم.
استقبال "فلزی‌ها" از چاشنی رشد نرخ دلار

به گزارش می متالز، محمدرضا سرافراز یزدی مدیرعامل کارگزاری آگاه در رابطه با نرخ دلار و تاثیر آن بر کامودیتی‌ها اظهار کرد: وضعیت نرخ دلار کاملا مطابق با میزان تقاضایی بوده که برای آن به ثبت می‌رسد و در حال حاضر با توجه به حجم عرضه و تقاضای دلار در بازار، نرخ این ارز با افزایش مواجه شده است.

وی ادامه داد: انتظارات تورمی نسبت به برخی کالا‌های ارز محور کاملا در بازارها ملموس شده است؛ در بورس فلزات "قیمت‌ها" با توجه به نرخ ارز جدید، عرضه‌ها "افزایش نرخ" را دیده‌اند و اگر دولت نتواند به اندازه نیازی که در بازار وجود دارد "دلار" عرضه کند این روند افزایشی ادامه‌دار خواهد بود و کف قیمتی دلار ۱۴ هزار تومان خواهد بود.

سرافراز یزدی عنوان کرد: مصرف‌کننده‌ها با توجه به انتظارات تورمی و نرخ ارز، خرید‌ها را با قیمت‌های بالاتر انجام می‌دهند و افزایش نرخی که در یک هفته اخیر شاهد بوده‌ایم ناشی از انتظار از ارزش نرخ دلار هست.

مدیرعامل کارگزاری آگاه در پایان با اشاره به انتشار اوراق بهادار توسط دولت و کشش بازار برای پذیرش آن خاطرنشان کرد: جایگاه اوراق بدهی در "بازار سرمایه" هست و می‌تواند در قالب سازو کاری که در بازار سرمایه پیش می‌آید تمام آن را منتشر کند، این اوراق می‌تواند دولتی باشد و همچنین شرکت‌ها می‌توانند برای طرح‌ها، سرمایه در گردش و پروژه‌های خود از بازار در قالب انتشار اوراق تامین مالی کنند، این اوراق برای سهامداران در مقایسه با سود‌های بانکی جذاب بوده و بازار کشش پذیرش آن را دارد.

عناوین برگزیده