تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۸۶۲۲۱
سرویس خبر : انرژی

مراسم خط تولید روانکار‌های صنایع هوایی | صادرات محصولات نفت پارس، سال آینده

می متالز - معاون ستاد اجرایی فرمان امام از ۸۰ میلیون دلار صادرات محصولات پالایشگاه نفت پارس به ۲۲ کشور دنیا در سال آینده خبر داد.
مراسم خط تولید روانکار‌های صنایع هوایی | صادرات محصولات نفت پارس، سال آینده

به گزارش می متالز، آقای عارف نوروزی در مراسم بهره برداری از خط تولید روانکار‌های صنایع هوایی در پایانه صادراتی شرکت نفت پارس با اشاره به سال رونق تولید گفت:​ این شرکت جلوه زیبایی از کار، تلاش و رونق تولید و کارنامه درخشانی به جای گذاشته است.

وی با بیان اینکه تحریم محدودیتی است که باعث باروری فرصت‌ها خواهد شد افزود: در این مجموعه محدودیت‌ها به فرصت تبدیل شده و فرصت‌ها نیز در قالب محصولات، به بازار عرضه شده است.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: کارکنان این شرکت به همه صنعتگران، مبتکران، مخترعان و کسانی که در عرصه نوآوری تلاش می‌کنند این پیام را دادند که با عزم، ​اراده و کوشش فراوان، می‌توان کار‌های بزرگی انجام داد.

آقای نوروزی گفت: می‌شود روی پای خود بایستیم و دست نیاز به روی بیگانه دراز نکنیم.

وی با بیان اینکه تولید روانکار‌های صنایع هوایی کار بزرگی است افزود: این روانکار‌ها در گذشته با قیمت ۳۰ یورو در هر لیتر وارد می‌شد، اما اکنون با اقدامات انجام شده و تولید در داخل، حدود ۳۰ میلیون یورو در سال صرفه جویی ارزی در بر خواهد داشت.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با بیان اینکه هر سال ۲۴ محصول جدید پالایشگاه نفت پارس، به بازار عرضه می‌شود گفت: در سال آینده نیز ۲۴ محصول جدید به بازار عرضه خواهد شد.

آقای نوروزی بر استفاده از حداکثر ظرفیت تولید داخل و توان متخصصان داخلی تاکید کرد و افزود: بهره برداری از طرح‌های شرکت نفت پارس، علاوه بر خودکفایی و اقدامات توطئه ای، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را نیز در پی دارد.

افزایش ۱۵ درصدی ظرفیت تولید و صادرات پالایشگاه نفت پارس

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از افزایش ظرفیت تولیدی و صادراتی پالایشگاه نفت پارس به میزان ۱۵ درصد در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

آقای عارف نوروزی در حاشیه بهره برداری از خط تولید روانکار‌های صنایع هوایی و پایانه محصولات صادراتی در جمع خبرنگاران گفت: امسال بیش از ۶۷ میلیون دلار صادرات محصولات پالایشگاه نفت پارس به ویژه روانکار‌ها به ۲۰ کشور دنیا انجام شد که در سال آینده بیش از ۸۰ میلیون دلار محصولات این شرکت به ۲۲ کشور دنیا صادر خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما موفق شدیم سامانه پایانه مربوط به صادرات نفت پارس را به بهره برداری برسانیم افزود: همچنین اقداماتی برای افزایش ظرفیت تولید و نیز تولید محصولات جدید در پالایشگاه نفت پارس صورت گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه ۲۲ محصول جدید این پالایشگاه در سال آینده عرضه خواهد شد گفت: این محصولات با بیش از ۵ میلیون یورو سرمایه گذاری تولید خواهد شد.

معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اضافه کرد: مجموعه این اقدامات در راستای رونق تولید، توجه و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی ارزی، حدود ۲۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی به تولید روانکار‌های صنایع هوایی اشاره کرد و گفت: در گذشته این روانکار‌ها برای کشتی‌ها تولید می‌شد و اکنون برای پرنده‌ها نیز تولید خواهد شد.

نوروزی با بیان اینکه در گذشته این روانکار‌ها از کشور‌های دیگر وارد می‌شد و متاسفانه مشمول تحریم هم بود افزود: این روانکار‌ها در گذشته به قیمت هر لیتر ۳۰ یورو خریداری می‌شد که از این پس نمونه داخلی آن ۷۰ درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه محصولات جدید با همت متخصصان و مهندسان فنی کشور تولید می‌شود گفت: ۲۲ محصول جدید به کشور‌هایی صادر خواهد شد که جزو تحریم کنندگان ما بوده اند.

عناوین برگزیده