تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۰۸
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۸۶۲۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس نزولی آغاز شد، صعودی به پایان رسید

می متالز - شاخص کل بازار سرمایه در دقایق ابتدایی معاملات، روندی متعادل داشت و روی محور ۴۷۸ هزار در حرکت بود اما در ادامه با سقوطی چشمگیر مواجه شد و تا رقم ۴۶۷ هزار واحد افت کرد. البته این افت ماندگار نبود و شاخص صعودی قابل توجهی را تجربه و در نهایت مرز ۴۸۱ هزار واحد را هم رد کرد.
بورس نزولی آغاز شد، صعودی به پایان رسید

به گزارش می متالز، معامله‌گران بازار سرمایه در نخستین روز هفته ۷۴۵ هزار معامله انجام دادند که ۴۲ هزار و ۷۰۱ میلیارد ریال ارزش داشت و در نهایت باعث شد شاخص کل با ۳۱۱۱ هزار واحد صعود به رقم ۴۸۱ هزار و ۸۶۷ واحد برسد.

امروز بسیاری از نمادها در ابتدا منفی بودند اما در نهایت پتروشیمی پارس، گروه صنعتی پاکشو، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فولاد خراسان، پالایش نفت تهران و البرزدارو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل بانک ملت به تنهایی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را بر بازار گذاشتند. به طور کلی بازار درحالی بسته شد که ۲۴۲ نماد مثبت و ۱۰۵ نماد منفی بودند.

بانک‌های ملت و تجارت، سایپا، فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران نمادهای پربیننده بورس بودند.

شاخص کل فرابورس نیز مانند بورس حرکتی پرنوسان داشت و درحالی که در ساعات ابتدایی سقوطی بود در نهایت با شش واحد صعود در رقم ۶۲۱۳ واحد رسید. در این بازار ۴۰۸ هزار معامله به ارزش ۲۷ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال انجام شد.

هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی مارون، سهامی ذوب آهن اصفهان، تولید نیروی برق دماوند و فولاد هرمزگان جنوب نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل فرابورس ایران و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بازار داشتند. به طور کلی ۱۳۶ نماد مثبت و ۸۶ نماد منفی بودند.

لیست نمادهای پربیننده نیز از سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، فرابورس ایران، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، صنایع مشاین‌های اداری ایران، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و زرین معدن آسیا تشکیل شده است.

عناوین برگزیده