تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۳
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۸۶۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برنامه رشد صنعت خرده‌فروشی

می متالز - شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و دانشگاه آزاد اسلامی به منظور گسترش ارتباطات و تعاملات فی‌مابین، با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رسول محمدی مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
برنامه رشد صنعت خرده‌فروشی

به گزارش می متالز، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در این مراسم با بیان اینکه مسیر توسعه رفاه با سرعت خوبی در حرکت است، گفت: درحال‌حاضر صنعت خرده‌فروشی در دنیا بزرگ‌ترین صنعت اشتغال‌زا و درآمدزا است و با نگاهی به فهرست ۵۰شرکت برتر دنیا می‌بینیم که حدود هفت شرکت خرده‌فروشی در این فهرست قرار دارد و می‌توان دریافت که این صنعت در بخش آنلاین و فیزیکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

رسول محمدی با اشاره به اهمیت آموزش نیروی انسانی در این صنعت افزود: متاسفانه در کشور ما به صنعت خرده‌فروشی توجه چندانی نشده و تنها یکی، دو رشته مرتبط با این صنعت در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود که پاسخگوی این صنعت نیست، براین اساس با توجه به حضور پررنگ و موثر دانشگاه آزاد در سراسر کشور، می‌توانیم از ظرفیت‌های این دانشگاه برای تربیت نیروی انسانی بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به رشد اشتغال‌زایی در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، تاکید کرد: در یک سال گذشته ۶۵۰۰ نیروی کار جدید به رفاه اضافه شده و پیش‌بینی ما این است که این فروشگاه در سال آینده حدود ۸هزار نیروی جدید جذب خواهد کرد؛ با توجه به اینکه فروشگاه رفاه درحال گسترش است، می‌تواند نیروهای پاره‌وقت مورد نیاز خود را از میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تامین کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌تواند با آسیب‌شناسی، نیازهای صنعت خرده‌فروشی را استخراج و احصا کند. محمدمهدی طهرانچی ادامه داد: باید محتوای آموزشی مورد نیاز این صنعت تولید شود تا بتوانیم با مشارکت شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، دانشجویان را در محیط عملی فروشگاه‌ها برای ورود به این صنعت آموزش دهیم و نیروهایی متخصص انبارداری، حسابداری، بازاریابی، طراح و... تربیت کنیم. طهرانچی با تاکید بر لزوم توجه به موضوع امنیت و سلامت غذایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی که در تولید بذرهای هیبریدی ایرانی پیشتاز است، می‌تواند با همکاری رفاه در حوزه تولید محصولات ارگانیک، برندساز باشد.

بهره‌برداری از فضاهای دانشگاه برای راه‌اندازی فروشگاه‌های رفاه در سراسر کشور، ارائه خدمات تامین کالا از سوی رفاه برای دانشگاه با قیمت رقابتی و ارائه تخفیفات مناسب، ارائه خدمات کارت خرید رفاه ویژه کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت مالی از پروژه‌های تحقیقاتی مرتبط با موضوعات مورد نیاز رفاه، از جمله موضوعات این تفاهم‌نامه است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده