تاریخ: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۳
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۸۶۳۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نگاه مثبت کارشناسان به بازار سرمایه:

بورس نم پس نمی‌دهد

می متالز - خبر قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF جو روانی منفی در بازار‌ها ایجاد کرد اما؛ نگاه به روند‌ها و نظرات کارشناسان، اثرات کوتاه مدت آن را نمایان می‌سازد و همچنان تحلیلگران نگاهی مثبت دارند.
بورس نم پس نمی‌دهد

به گزارش می متالز، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، ایران به لیست سیاه FATF اضافه شد؛ موضوعی که در کنار تحریم‌ها می‌تواند اقتصاد کشور را بیش از پیش محدود کند اما؛ نکته‌ای که از زبان بسیاری از کارشناسان شنیده می‌شود این است که این موضوع چندان تازگی ندارد و به سبب تحریم ها، قرار گرفتن یا نگرفتن در لیست سیاه FATF چندان تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

با همه این اوصاف، در ساعات ابتدای امروز شاهد فشار فروش سنگین سهامداران در بازار سرمایه بودیم و در همان دقایق ابتدایی، دماسنج بازار سهام افت بیش از ۱۱ هزار واحدی داشت اما؛ همان‌گونه که انتظار می‌رفت ورق برگشت و نمودار‌ها مجددا رو به صعود حرکت کردند که در نتیجه آن، شاخص کل با رشد ۳۰۰۰ واحدی به کار خود پایان داد.

در واقع، این برگشت به مدار صعود خود به خوبی نشان داد که لیست سیاه FATF دیگری رنگی ندارد و به موضوعی نخ‌نما تبدیل شده است.

۶۱ درصد از شرکت‌کنندگان اثر این موضوع را بر بازار سرمایه کم دانستند و ۱۶ درصد معتقد به اثرگذاری خیلی زیاد بودند. ۲۳ درصد دیگر میانه را انتخاب کردند و باور به اثرگذاری متوسط بودند.

در همین خصوص، ۱۰ کارشناس بازار سرمایه به این سوال که "آیا قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF بر بازار سهام اثر دارد یا ندارد؟" این‌گونه جواب دادند:

عناوین برگزیده