تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۴
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۸۶۵۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار:

سهامداران عمده تعهدات قبلی خود را اجرایی کنند

می متالز - این طرح در مراحل اولیه بر تعداد محدودی نماد اجرایی شده و بیشتر به شکل آزمایشی خواهد بود تا مراحل آشنایی و آموزش فعالان و سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته و به رفع ایرادات احتمالی پرداخته شود و بعد از آن اصلاحات اجرایی صورت خواهد گرفت.
سهامداران عمده تعهدات قبلی خود را اجرایی کنند

به گزارش می متالز، حسن امیری معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در مراسم رونمایی از سازوکار فروش تعهدی اظهار کرد: این گونه ابزار‌ها کمک شایانی به مبحث نقدینگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: با این گونه نرم‌افزار‌ها شاهد شرایط مناسبی بر موضوع نقدشوندگی بازار سرمایه خواهیم بود. البته این طرح در مراحل اولیه بر تعداد محدودی نماد اجرایی شده و بیشتر به شکل آزمایشی خواهد بود تا مراحل آشنایی و آموزش فعالان و سرمایه‌گذاران در دستور کار قرار گرفته و به رفع ایرادات احتمالی پرداخته شود و بعد از آن اصلاحات اجرایی صورت خواهد گرفت.

امیری به نقش کمیته فقهی سازمان بورس اشاره کرد و افزود: با کمک این کمیته و همچنین زحمات سازمان بورس، فرابورس و نقش حیاتی OMS‌ها این سامانه عملیاتی شد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان شرایط نقدینگی بازار سرمایه به چند نکته اشاره و خاطرنشان کرد:سهامدارانی که در ابتدای کار وارد بازار سرمایه میشوند این کار را با تحلیل انجام داده و در صورت نداشتن دانش کافی از طریق سبدگردان‌ها یا صندوق‌های سرمایه گذاری ورود کنند چرا که ساز و کار بازار سرمایه کاملا تخصصی است.

وی ادامه داد: شرکت‌ها و سهامدران عمده نیز باید از فرصت بازار در جهت توانمندسازی شرکت‌ها استفاده کنند چرا که فرصتی برای افزایش سرمایه و در ادامه سودآوری شرکت‌ها فراهم شده است.

امیری تصریح کرد: امکانات موجود در بازار ثانویه به بازار اولیه کمک کرده و در جهت افزایش سرمایه میتوانند از این امکان استفاده کنند.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین به "افزایش سرمایه از طریق سلب حق تقدم و سهام " اشاره داشت و گفت:توجه کمتری به این امر صورت گرفته که جلسات متعدد در جهت معرفی برگزار و منابع حاصل از افزایش سرمایه مستقیم نیز به شرکت‌ها تزریق شده که خود کمک شایانی خواهد بود.

وی افزود: لازم است سهامداران عمده نیز تعهدات قبلی خود را اجرایی کنند در همین راستا سازمان بورس و فرابورس نسبت به مکاتبات اقداماتی داشته تا شاهد عملیاتی شدن تعهدات باشیم.

امیری خاطر نشان کرد: از این امکان برخی شرکت‌ها و سهامدران عمده میتوانند در جهت عرضه اولیه مجدد استفاده کنند. لازم به ذکر است با روش بوک بیلدینگ نگرانی سهامدران مرتفع خواهد شد چرا که سهام در اختیار مردم قرار گرفته و نگرانی بابت کرسی‌های مدیریتی وجود نخواهد داشت.

عناوین برگزیده