تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۳۵۷
کد خبر: ۸۶۵۷۳
سرویس خبر : زمین شناسی
به همت مدیریت زمین‌شناسی دریایی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور محقق شد

تصویربرداری آکوستیک از بستر دریا در حوضچه اسکله امیر‌آباد واقع در مازندران

می‌متالز - مدیر گروه ژئوفیزیک دریای مدیریت زمین‌شناسی دریایی این سازمان از برداشت ساید اسکن سونار در حوضچه اسکله امیر‌آباد واقع در شمال شهرستان بهشهر در استان مازندران خبر داد و گفت: این پروژه با هدف برداشت‌های سایداسکن سونار که در واقع تصویربرداری آکوستیک از بستر است در حوضچه اسکله امیرآباد جهت توسعه و پیش‌بینی نشست احتمالی اسکله انجام شد.
تصویربرداری آکوستیک از بستر دریا در حوضچه اسکله امیر‌آباد واقع در مازندران

به گزارش می‌متالز، به گفته مهندس محمدرضا انسانی، طی نامه درخواستی از طرف یک شرکت مشاور به عنوان بخش خصوصی فعال در این زمینه مقرر شد این برداشت‌ها بنا بر نیاز سازمان بنادر و دریانوری انجام شود که بر همین اساس در این راستا گروه ژئوفیزیک دریا در دفتر زمین‌شناسی دریایی، با تجهیزات مربوطه عازم این ماموریت شد و برداشت‌های مورد نظر را انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه اسکله و جلوگیری از نشست احتمالی اسکله، این برداشت‌ها که جزو مطالعات اولیه  توسعه بنادر است، مورد نیاز مدیریت توسعه بندر امیرآباد بود.

انسانی، درباره اهداف این پروژه علمی و تحقیقاتی گفت: بررسی بستر دریا و مطالعات زمین‌شناسی دریایی در پروژه‌های عمرانی مانند اسکله‌سازی و ساخت موج‌شکن و جای‌گذاری کابل‌های زیر دریایی از ضروریات و قدم اول اجرای پروژه است.

مدیر گروه ژئوفیزیک دریای مدیریت زمین‌شناسی دریایی ادامه داد: چنانچه بهره‌بردار، در هر مرحله‌ای از ساخت و یا بهره‌برداری از این قبیل پروژه‌ها با موارد پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شود باز زمین‌شناسی دریایی و بسترشناسی دریا تنها راه کمک برای برنامه‌ریزی و رفع مشکل است که بر همین اساس دفتر زمین‌شناسی دریایی با تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان خود و نیز تجهیزات پیشرفته مطالعات دریایی در این زمینه آماده خدمت‌رسانی است.

 
 

 

عناوین برگزیده