تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۸۶۶۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

در بورس، طلا بخرید!

می متالز - معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان گفت: سرمایه‌گذاری روی صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا به اندازه سرمایه‌گذاری مستقیم و خرید و فروش طلا و سکه برای سرمایه‌گذاران بازدهی به ارمغان خواهد داشت.
در بورس، طلا بخرید!

به گزارش می متالز، به دنبال شیوع کرونا در کشورهای مختلف، اقتصاد جهانی تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت اونس طلای جهانی افزایش یافت. نرخ ارز هم در کشور ما در روزهای اخیر رشد داشته و این افزایش نرخ ارز هم مزید بر علت شده و قیمت سکه و طلا در کشور ما رشد چشمگیری داشته است. امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۵ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان و قیمت طلای ۱۸عیار در بازار تهران امروز به ۶۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

این نوسان بازار طلا را هم برای سرمایه‌گذاری جذاب کرده است. به نظر کارشناسان بازار سرمایه، سرمایه گذاران بهتر است به جای سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه، در صندوق های سرمایه گذاری که روی حوزه طلا فعال هستند، سرمایه گذاری کنند. صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» از جمله صندوق هایی است که در حوزه طلا، فعال است.

حسن کاظم زاده معاون سرمایه گذاری شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در خصوص سرمایه گذاری از طریق این صندوق ها بیان کرد: سرمایه گذاری روی صندوق های سرمایه گذاری طلا به اندازه سرمایه گذاری مستقیم و خرید و فروش طلا و سکه برای سرمایه گذاران بازدهی به ارمغان خواهد داشت.

وی افزود: ضمن اینکه سرمایه گذاری از طریق این صندوق ها به جای خرید و فروش فیزیکی طلا و سکه، مزایایی هم برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت. از جمله آنکه امکان سرمایه گذاری با مبالغ پایین وجود دارد و مثلا علاقمندان می توانند با خرید حداقل ۱۰ یونیت (حدود ۵۰ هزار تومان) از بازدهی بازار طلا بهره مند شوند. همچنین نقدشوندگی این صندوق ها نیز بالا است و سرمایه گذاران ریسک نگهداری طلا را هم متحمل نمی شوند.

عناوین برگزیده