تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۲۴
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۸۶۶۲۴

پلی‌کلینیک فناوری در نفت فلات قاره راه‌اندازی می‌شود

می متالز - سرپرست پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره گفت: به‌زودی با همکاری مدیریت‌های مختلف ستادی و مناطق عملیاتی، پلی‌کلینیک فناوری در واحد پژوهش و فناوری این شرکت راه‌اندازی می‌شود.
پلی‌کلینیک فناوری در نفت فلات قاره راه‌اندازی می‌شود

به گزارش می متالز، ابوالفضل فراهانی با بیان اینکه این شرکت یکی از پیشگامان حمایت از ساخت داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌هاست، گفت: این پلی‌کلینیک با جذب سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذار و شتاب‌دهنده‌ها و استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، اقدام به ساخت داخل تجهیزات مورد نیاز و رفع مشکلات عملیاتی خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت نفت، گفت: خوشبختانه تفکر ایجاد شده در سطوح مختلف مدیریتی کشور و رویکرد استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان و متخصصان و پ‌ژوهشگران داخلی برای رفع مشکلات صنعتی، فضای خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کرده که رویدادهای اخیر در حوزه پژوهش و فناوری بیانگر این موضوع است.

فراهانی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های حوزه پژوهش و فناوری، بهره‌گیری حداکثری از ایده‌ها، خلاقیت‌های نوآورانه در تامین نیازها و برطرف کردن چالش‌های صنعت نفت است، گفت: گردهمایی اخیر که با حضور شرکت‌های تابعه وزارت نفت و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها برگزار شد بر ارائه نیازهای فناورانه توسط شرکت‌های تابعه وزارت نفت و ارائه ایده‌ها، توانمندی‌ها و سوابق شرکت‌های دانش‌بنیان تمرکز داشت.

وی ادامه داد: واحد پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره ایران از مدت‌ها پیش اقدام به احصای نیازهای خود از طریق مناطق شش‌گانه عملیاتی و همه مدیریت‌های ستادی کرده و نیازهای فناورانه متعددی جمع‌آوری شده است که بخشی از آن در این رویداد ارائه شد و بقیه آن در سایت شرکت نفت فلات قاره برای اطلاع شرکت‌ها بارگذاری شده است.

فراهانی یکی از دستاوردهای عمده این رویداد را آشنایی شرکت‌های کوچک با فضای صنعت نفت و نیازهای آن و ارائه نیازهای شرکت‌های نفتی به متخصصان حوزه‌های مختلف دانست و گفت: به طور مثال جلسات رودررو که معروف به نشست‌های B2B است تاثیر زیادی بر ارتباط صنعت نفت با این شرکت‌های کوچک داشته و این ایجاد ارتباط بی‌شک منشا خیر و آثار زیادی برای طرفین خواهد بود.

سرپرست پژوهش و فناوری شرکت نفت فلات قاره گفت: بیش از ۳۰ نشست B2B با حضور همکاران پژوهش و توسعه، مدیریت امور تولید، مدیریت امور فنی و مدیریت تدارکات و امور کالا با شرکت‌ها برگزار و ایده‌های مختلفی از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان مطرح شد که امیدواریم با در میان گذاشتن نیازهای فناورانه شرکت نفت فلات قاره ایران با این شرکت‌ها، هم مشکلات عملیاتی شرکت برطرف و هم بخشی از نیازهای اقتصادی و مالی شرکت‌های کوچک تامین شود.

عناوین برگزیده