تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۲:۴۲
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۸۶۶۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

واکنش روحانی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه

می متالز - حسن روحانی رئیس‌جمهوری در جلسه عصر روز گذشته هیات دولت به موضوع کارگروه اقدام مالی (FATF) اشاره و تاکید کرد: در مورد FATF نظر دولت و مجلس مشخص بود و همه اقدامات اجرایی را انجام داد و لوایح چهارگانه از جمله دو لایحه پالرمو و CFT را نیز به تصویب رساند. قصد دولت، اعلام تصمیم جدی نظام در مبارزه با پولشویی و جرائم سازمان یافته و تامین مالی تروریسم بود.
واکنش روحانی به قرار گرفتن ایران در لیست سیاه

به گزارش می متالز، رئیس‌جمهوری گفت: تلاش ما این بود اجازه ندهیم به‌رغم اینکه پیشتاز مبارزه با پولشویی و مقابله با تروریسم هستیم توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌عنوان ناقض این اقدامات معرفی بشویم. روحانی گفت: در هر حال FATF، عدم تصمیم جمعی خارج از اختیار دولت و مجلس را بهانه قرار داده و مصوبه‌ای خلاف مصالح ملت ایران صادر کرد که همان‌گونه که انتظار می‌رفت موجب خرسندی آمریکا شد و توجیه‌گر تشدید تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی خواهد بود. اینک وقت آن است که آنها که بهانه به دست آمریکا داده‌اند، پاسخگوی موضع‌گیری غیرکارشناسانه خود باشند. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بانک مرکزی و دستگاه‌های اقتصادی و تجاری ما برنامه‌ریزی لازم برای تجارت در شرایط تحریمی انجام داده‌اند و تلاش می‌کنند آثار منفی آن بر اقتصاد و مبادلات بین‌المللی ما را به حداقل برسانند، گفت: البته محدودیت ‌تحریم‌های آمریکا خیلی شدیدتر و بیشتر از محدودیت‌های FATF است ولی تلاش دولت برای آن بود که مصوبه FATF، مجوزی به دولت آمریکا برای فشار بیشتر به طرف‌های تجاری ما ندهد. روحانی تاکید کرد: این حق ملت بزرگ ایران و جمهوری اسلامی نبود و نیست در حالی که پیشتاز مبارزه با تروریسم و پولشویی است در لیست اقدام تقابلی یک نهاد بین‌المللی قرار گیرد.

 

کنترل کرونا در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات

روحانی همچنین در ادامه به موضوع بیماری کرونا اشاره و ضمن اعلام همدلی و همبستگی با همه مردم عزیز ایران و به خصوص شهروندان شهرهایی که چند تن از هم وطنان ما در آنجا جان خود را در اثر این بیماری از دست دادند، به اقدامات گسترده دولت برای مبارزه و ریشه کنی این بیماری پرداخت و خطاب به ملت ایران اظهار کرد: ما اطمینان می‌دهیم که همه توان خود را به کار‌گیریم تا سلامت مردم تامین شود. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه همه دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی هر اقدامی را که لازم است برای سلامت عمومی انجام خواهند داد، گفت: هدف ما کنترل بیماری در کوتاه‌ترین زمان با کمترین تلفات ممکن است و مسوولیت و فرماندهی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و اقدامات خودسرانه افراد یا دستگاه‌ها در این مساله به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

عناوین برگزیده