تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۴۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۸۶۶۸۰
سرویس خبر : زمین شناسی
از سوی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور انجام می شود:

برگزاری مناقصه برون‌سپاری 55 هزارکیلومتر مربع بررسی‌های زمین‌شناسی به بخش خصوصی

می متالز - سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با هدف مشارکت بخش خصوصی جهت تولید اطلاعات پایه و افزایش بازدهی مطالعات زمین‌شناسی و اکتشاف مواد معدنی، مناقصه تهیه 22 ورقه زمین‌شناسی در مقیاس یکصدهزارم معادل 55 هزار کیلومتر مربع را در هفته سوم اسفندماه سال‌ جاری برگزار خواهد کرد.
برگزاری مناقصه برون‌سپاری 55 هزارکیلومتر مربع بررسی‌های زمین‌شناسی به بخش خصوصی

به گزارش می متالز، علیرضا شهیدی «معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان» با اعلام این خبر افزود: این مناقصه با هدف تکمیل ظرفیت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور جهت رسیدن به شاخص‌های عملکردی‌ در نقشه راه بخش معدن و صنایع معدنی طی سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این مناقصه شامل 22 عنوان نقشه‌های زمین‌شناسی یکصدهزارم در مناطقی است که در گذشته تهیه نشده و در حال حاضر نیاز اطلاعاتی به مناطق مورد نظر وجود دارد و می‌توان از آنها در پروژه‌های اکتشافی و عمرانی - زیرساختی بهره‌ گرفت.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با اعلام اینکه با برگزاری این مناقصات و مشارکت بخش خصوصی شاهد تحول شایسته در شاخص‌های عملکردی کشور در حوزه‌ تولید اطلاعات پایه مورد نیاز پروژه‌های معدنکاری، عمرانی و زیرساختی خواهیم بود، بیان کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری دولت طی برنامه ششم توسعه کم‌سابقه بوده‌ و موجب تحرک و رونق بیشتر بخش خصوصی و شرکت‌های مشاور خواهد شد.

شایان ذکر است که دست کم سه عنوان مناقصه دیگر نیز در حوزه تهیه نقشه‌های ژئوشیمی کشور، آنالیز نمونه‌های زمین‌شناسی و اکتشافی و انجام حفاری‌های شناسایی در سال ۱۳۹۸ و سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ انجام خواهد شد.

عناوین برگزیده