تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۱۱
بازدید: ۲۲۲
کد خبر: ۸۶۶۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز در تالار شیشه‌ای رقم خورد:

دماسنج بورس در کانال ۵۰۳ هزار واحد ثابت ماند/ فلزات اساسی همچنان صدرنشین معاملات

می متالز - شاخص بورس با رشد ۴۸۳۱ واحدی در پایان معاملات روز جاری به ۵۰۳ هزار و ۷۳۵ واحد رسید و برای نخستین بار وارد کانال ۵۰۳ هزار واحدی شد.
دماسنج بورس در کانال ۵۰۳ هزار واحد ثابت ماند/ فلزات اساسی همچنان صدرنشین معاملات

به گزارش می متالز،  آمار معاملات بورس نشان می‌دهد که شاخص‌های بورس در پایان داد و ستدهای امروز دوشنبه پنجم اسفندماه با رشد مواجه شدند. امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۹۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴ هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

طی روز جاری، گروه فلزات اساسی همچنان با ارزش معاملات ۶۰۴ هزار و ۶۶۴ میلیون تومان در صدر گروه‌های بورسی قرار گرفت، همچنین گروه خودرو با ۴۸۳ هزار و ۸۸۵ میلیون تومان ارزش معاملات و نیز گروه شیمیایی با ارزش ۳۷۴هزار و ۳۲۷ میلیون بیشترین ارزش معاملات را از گروه های مختلف بورسی به خود اختصاص دادند.

بر اساس آمارهای معاملاتی، روز جاری اکثر شاخص‌های بورس با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص کل با ۴۸۳۱ واحد رشد معادل ۰.۹۷ درصد به ۵۰۳ هزار و ۷۳۵ واحد، شاخص‌ قیمت «وزنی - ارزشی» با ۱۲۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۹۷ درصد به ۱۳۴ هزار و ۳۲۲ واحد، شاخص کل «هم وزن» با ۲۹۱۱ واحد رشد معادل ۱.۷۸ درصد به ۱۶۶ هزار و ۲۳۳ واحد، شاخص قیمت «هم وزن» با ۱۹۳۸ واحد افزایش، معادل ۱.۷۸ درصد به ۱۱۰ هزار و ۷۱۰ واحد، شاخص آزاد شناور با ۸۵۵۱ واحد کاهش، معادل ۱.۳۸ درصد به ۶۲۶ هزار و ۵۶ واحد، شاخص بازار اول با ۳۰۰۳ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد به ۳۵۵ هزار ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۰۹۸ واحد رشد معادل ۱.۱۴ درصد، به یک هزار و ۷۱ واحد رسید.

از سویی دیگر امروز ۵ نماد « کچاد با ۷۸۶ واحد، فخوز با ۳۵۹ واحد، فخاس با ۳۴۸ واحد، کگل با ۳۰۰ واحد و فولاد با ۲۹۲ واحد» رشد، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس بر جای گذاشتند.

براساس این گزارش، امروز شاخص‌های صنایع تالار شیشه ای نیز با رشد مواجه شدند به طوری که شاخص صنایع «وسایل ارتباطی با ۱۰۳۵ واحد صعود معادل ۴.۹۳ درصد به ۲۲ هزار و ۳۴ واحد، لاستیک با ۵۷۲۸ واحد افزایش معادل ۴.۳۸ درصد به ۱۳۶ هزار ۴۸۷ واحد، اداره بازارهای مالی ۲۸ واحد رشد معادل ۴.۲۰ درصد به ۷۰۴ واحد، مواد دارویی ۲۴۹۷ واحد افزایش معادل ۳.۹۱ درصد به ۶۶ هزار و ۴۰۱ واحد، کانه فلزی با ۴۱۶۱ واحد رشد، معادل ۳.۷۰ درصد به ۱۱۶ هزار و ۶۳۹ واحد، کانی غیرفلزی با ۹۴۱ واحد رشد معادل ۳.۳۱ درصد به ۲۹ هزار و ۳۵۱ واحد، محصولات چرمی با (۶۵۱) واحد ریزش معادل ([۴.۷۴) درصد به ۱۳ هزار و ۹۶ واحد» رسید.

شایان ذکر است، قیمت سهام نمادهای «کچاد، حفارس، شیران، وپترو، بورس، کفپارس و لابسا» بیشترین افزایش قیمت و نمادهای «وملی، ثامان، مداران، کسعدی، فنورد، قشهد و وآذر» بیشترین کاهش قیمت را در بازار سهام رقم زدند و در تابلوهای بورس به ثبت رسیدند.

عناوین برگزیده