تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۳
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۸۶۹۶۸
سرویس خبر : انرژی

انصراف اکینور از حفاری در پارک دریایی استرالیا

می متالز - شرکت اکینور نروژ، از اجرای طرح حفاری نفت در پارک دریایی استرالیا انصراف داد.
انصراف اکینور از حفاری در پارک دریایی استرالیا

به گزارش می متالز، شرکت اکینور نروژ، از اجرای طرح حفاری نفت و گاز در آب‌های عمیق یک پارک دریایی استرالیا به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار استرالیا (۱۳۲ میلیون دلار آمریکا) انصراف داد. دلیل این تصمیم نداشتن صرفه اقتصادی این طرح اعلام شده‌ است.

این شرکت نروژی سومین گروهی است که از اجرای این طرح جنجالی کناره‌گیری می‌کند.

عقب‌نشینی اکینور از اجرای این طرح مانعی برای تلاش‌های دولت استرالیا برای تقویت تولید فراساحلی گاز محسوب می‌شود. این در حالی است که این کشور، یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان گاز طبیعی مایع در جهان، در سال‌های آینده با کمبود احتمالی  گاز لازم برای مصرف داخلی ایالت‌های ساحلی شرقی‌اش روبه‌رو می‌شود.

به اعتقاد تحلیلگران، این تصمیم نشانگر حرکت شرکت‌های اروپای شرقی به سمت اجرای طرح‌هایی در زمینه کاهش بیشتر سوخت‌های کربنی است.‌

جون استنگلند، مدیر منطقه استرالیای اکینور در این باره گفت: این شرکت به این نتیجه رسیده است که این پروژه در مقایسه با دیگر فرصت‌های اکتشافی این کشور از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

در سال‌های اخیر، صنعت جهانی نفت و گاز، به دلیل کاهش قیمت نفت و چالش‌های ایجادشده در سوددهی پروژه‌های ریسک‌پذیر و پیچیده‌تر، سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها را کاهش داده است.

عناوین برگزیده