تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۸۷۰۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

فروش بلوکی اموال دولت در جهت رفع کسری بودجه

می متالز - مرکز پژوهش‌های مجلس به منظور افزایش درآمد‌های دولت از طریق واگذاری اموال در بورس، پیشنهاد فروش بلوکی اموال دولت از طریق مزایده به جای استفاده از صندوق‌های ETF را مطرح کرده است.
فروش بلوکی اموال دولت در جهت رفع کسری بودجه

به گزارش می متالز، امیر سیاحی مدیرمعاملات کارگزاری آریا نوین در همین خصوص گفت: این بحث زمان زیادی است که مطرح شده، اما تاکنون به مرحله اجرایی شدن نرسیده است. 


وی ادامه داد: در صورت اجرای این طرح توسط دولت شاهد اتفاقات مثبتی برای شرکت‌ها و بازار سرمایه خواهیم بود. چرا که عملیات شرکت‌ها بهبود یافته و از طرف دیگر کسری بودجه دولت هم برطرف خواهد شد همچنین بحث افزایش مالیات نیز خیلی پررنگ نخواهد بود. 


سیاحی همچنین به مدیریت دولتی اشاره داشت و افزود: مدیریت دولتی تقریبا در وضعیت سکون قرار گرفته، کار جدیدی از دولت دیده نشده و وضعیت شرکت‌ها در حال بدتر شدن است. 


وی ادامه داد: اینکه این طرح چکونه اجرایی شود و نحوه واگذاری به "بازار" یا "خریداران وابسته به دولت " صورت گیرد امری زمان بر خواهد بود.


این کارشناس بازار سرمایه کسری بودجه زیاد دولت را یکی از عوامل مجدد مطرح شدن این موضوع دانست و اضافه کرد: احتمال می‌رود برای جلوگیری از تورم انتظاری این امر اجرایی شود.


سیاحی در پایان خاطر نشان کرد: این اتفاق چندین مرحله تا تصمیم گیری نیز پیش رفته، ولی اجرایی نشده، در صورت اجرا از طریق مزایده صورت می‌گیرد، ولی افرادی که در مزایده شرکت می‌کنند بسیار مهم هستند، به صورت کلی این طرح در یک فضای رقابتی سالم به نفع بازار و شرکت‌ها خواهد بود.

عناوین برگزیده