تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۱۱۳
کد خبر: ۸۷۰۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

محدودیت‌های بانک مرکزی موثر بر اقبال "بورس"

می متالز - مباحث مالیات، قوانین مالیاتی مطرح شده از سوی وزارت اقتصاد و مجلس و همچنین محدودیت‌های انتقال پول و موضوعات پولشویی اعمال شده از سوی بانک مرکزی را می‌توان از عوامل موثر بر اقبال بازار سرمایه عنوان کرد.
محدودیت‌های بانک مرکزی موثر بر اقبال "بورس"

به گزارش می متالز، علیرضا قدرتی مدیرعامل کارگزاری آوا نوین در ارزیابی بازار روز جاری گفت: برآیند افزایش شاخص پدیده‌ای است که از سه ماه گذشته تا کنون رخ داده و یکی از دلایل آن را می‌توان افزایش نقدینگی و ورود پول‌های سرگردان جامعه به بازار سرمایه عنوان کرد.


وی ادامه داد: در مقایسه بین بورس و سایر بازار‌های موازی، اقبال سرمایه گذاران به بازار سرمایه بیشتر بوده چرا که بازدهی بیشتری طی دو سال اخیر نصیب سهامداران کرده است. 


محدودیت‌های بانک مرکزی اقبال بازار سرمایه را افزایش داد

قدرتی با اشاره به مباحث مالیات و قوانین مالیاتی مطرح شده از سوی وزارت اقتصاد و مجلس، اضافه کرد: محدودیت‌های انتقال پول و موضوعات پولشویی اعمال شده از سوی بانک مرکزی نیز در اقبال بازار سرمایه تاثیر بسزایی داشته و به نظر می‌رسد این روند تداوم خود را حفظ کند. 


"تورم" و "افزایش جایگزینی دارایی‌ها "عامل افزایش قیمت سهام

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی افزایش قیمت سهام عنوان کرد: این امر به چند دلیل رخ می‌دهد: بحث‌های تورمی و افزایش جایگزینی دارایی ها. طی سال جاری و پیش بینی سال آینده موضوعات تورمی زیادی مطرح شده، مردم به واسطه جلوگیری از تورم و کاهش ارزش پول به سمت بازار سهام سوق داشته اند.


قدرتی ادامه داد: مبحث بعدی نیز افزایش سودآوری شرکت‌ها بوده که خود عاملی برای رشد سهام محسوب می‌شود چرا که سود شرکت‌ها به نسبت افزایش یافته بنابراین با بررسی دو عامل ذکر شده نباید از رشد شاخص بورس ترسید اما؛ همواره باید نوسانات بازار در نظر گرفته شود، زیرا همو اره جز لاینفک بورس بوده است.


از انتخاب سهام پرریسک اجتناب کنید

این کارشناس بازار سرمایه در بررسی سهم‌های ارزنده این روز‌های بورس عنوان کرد: توصیه اصلی به سهامداران این است که در ارزیابی و انتخاب سهام به ارزندگی و سودآوری شرکت‌ها توجه بیشتری داشته و از انتخاب سهم‌های پرریسک اجتناب کنند. 


مدیرعامل کارگزاری آوانوین در پایان خاطر نشان کرد: به صورت کلی با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، تورمی، دلار، رکود در بازار‌های موازی و افزایش نقدینگی بسیار سنگین در جامعه به نظر می‌رسد رشد بازار سرمایه ادامه داشته و البته در این مسیر گاهی از شتاب آن کاسته شود.

عناوین برگزیده