تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۸۷۱۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اهمیت ارتباط دانشگاه با صنایع معدنی

می متالز - نیاز است که صنایع داخلی با فناوری‌های روز دنیا در هر زمینه‌ای مرتبط شوند و برای رسیدن به این مهم باید ارتباط میان دانشگاه و به‌طور خاص صنایع معدنی را توسعه داد.
اهمیت ارتباط دانشگاه با صنایع معدنی

به گزارش می متالز، باید استادان و دانشجویان با صنعتگران و معدنکاران کشور با ارتباط داشته باشند. در این‌ بین مقالاتی که از سوی دانشگاه و پژوهشگران در حوزه صنعت و معدن ارائه می‌شود ازآنجایی‌که معمولا نزدیک به فناوری روز دنیا است و بااطلاع از آخرین آمار فراهم‌شده است درنتیجه برای صنعتگران و معدنکاران بسیار مفید است.
 بهره از این مقالات باعث می‌شود صنعتگران بیشتر بادانش روز آشنا و از نیاز‌های روز دنیا باخبر شوند. از طرف دیگر دانشگاهیان هم باید با صنعتگران ارتباط داشته باشند و بدانند آنها به چه چیز‌هایی نیاز دارند.
درنتیجه لازم است که هر دو بخش با یکدیگر در جهت هم‌سویی گام برداشته تا به وحدت و یکپارچگی برسند.
درنتیجه با ارائه مقالات علمی از سوی کارشناسان صنعتی و معدنی شامل اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان نخبه همچنین با برگزاری کارگاه‌های تخصصی که حاصل تجربیات چندساله است و آگاهی از نتایج پروژه‌ها در صنایع مختلف معدنی دستاوردهای مهمی را کسب می‌کنیم.
 فراموش نکنیم که این مهم می‌تواند درحرکت به سمت بومی‌سازی موردنیاز کشور نیز موثر باشد. هرچند بسیار راه داریم تا بتوانیم به سمت بومی‌سازی حرکت کنیم اما با بهره از دانش روز و فناوری لازم می‌توانیم به بومی‌سازی موردنیاز در حوزه‌های مختلف معدن برسیم. 
امیدواریم تمامی افراد صاحب‌نظر، باتجربه و متخصص دانشگاهی و صنعتی به این مهم توجه کنند تا باهمت، همفکری و تبادل‌نظر به رشد توسعه فناوری در صنایع مختلف معدنی کشور و تحقق برنامه‌های آینده کمک کنند.

محمدرضا طرقی‌نژاد - استاد دانشگاه

عناوین برگزیده