تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۳:۱۷
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۸۷۱۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق سمنان مطرح کرد

رفع چالش‌های بزرگ تجاری با افزایش تعامل

می متالز - علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق سمنان در نشست تکریم و معارفه مدیران کل سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان ضمن تأکید بر متوازن‌سازی چرخه‌های اقتصادی، گفت: برای رفع چالش‌های و مشکلات بزرگ اقتصادی و تجاری، باید تعامل اجزای تیم اقتصادی اعم از دولت و بخش خصوصی افزایش پیدا کند.
رفع چالش‌های بزرگ تجاری با افزایش تعامل

به گزارش می متالز، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با اشاره به اینکه تیم اقتصادی استان سمنان تعامل و همدلی بسیار خوبی با بخش خصوصی دارد گفت: وجود بیش از 2000 واحد صنعتی و 600 معدن فعال دلیلی است براین مبنا که چرخه‌های اقتصادی بسیار متوازن حرکت می‌کند.

علی‌اصغر جمعه‌ای در نشست تکریم و معارفه مدیران کل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: صاحبان کسب کار با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودند که اخیراً دو مشکل بر آن اضافه شده ویروس کرونا و FATF مسائلی هستند که کسب کارها را به چالش کشانده‌اند تا آنجا که در صادرات و واردات و مسائل مالی دچار مشکل شده‌ایم. رفع چالش‌های بزرگ تجاری تعامل بیشتر دولت و حاکمیت را می‌طلبد.

جمعه‌ای اضافه کرد: تاکنون با صرافی‌ها و مؤسسات مالی مراوداتی برای صادرات داشته‌ایم ولی اکنون تعامل با صرافی برای مبادلات مالی بسیار سخت شده است.

او از متولی جدید سازمان صمت درخواست کرد: با توجه به تأثیرگذاری این سازمان تعامل و همکاری بین طرفین باید بیشتر باشد.

در ادامه عسگری، معاون اقتصادی استانداری سمنان نیز گفت: بازاریان استان، افرادی منصف هستند و این مهم که از سال ۹۷ به بعد، نرخ تورم در استان از تورم کشور فاصله گرفته و با سرعت افزایشی در حال کاهش است، حاکی از این مهم و تلاش‌های صورت گرفته در ستاد تنظیم بازار استان است.

او افزود: در بحث ستاد تنظیم بازار نگاه ما همواره نگاه مداخله حداقلی در مسائل بازار است که بر آن پایبند بودیم ولی در مواقع اضطراری اقدامات ویژه صورت گرفته است و بعدازاین نیز این روال مطلوب ادامه خواهد یافت.

عسگری با بیان اینکه نگاه ما همواره در بخش معادن، جلوگیری از خام فروشی بوده و خواهد بود و نیاز است تا با برگزاری مستمر کارگروه معادن استان، همواره در این راستا گام برداریم، تصریح کرد: با اقداماتی که در حوزه گمرک انجام گرفته، تلاش داریم تا با این مجموعه اقدامات در راستای توسعه صادرات استان گام برداشته و به اهداف عالی در نظر گرفته شده دست یابیم.

او همچنین خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات طی حدود ۶ ماهه گذشته در ستاد تسهیل استان تصویب و توسط بانک‌های عامل به صنعتگران و تولیدکنندگان پرداخت شده است که می‌توان گفت ستاد تسهیل استان از ستادهای برتر و شاخص کشور است.

معاون اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر حقوق‌بگیر در بخش صنعت و معدن استان وجود دارند، گفت: رسیدگی به مسائل و مباحث این افراد انرژی زیادی مطلبد و کار بزرگی است و نیاز است تا با گفتاردرمانی و عمل مناسب، از اثرات سوء و پارازیت‌هایی که بر اساس مباحث مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... بر تولیدکنندگان اثر می‌گذارند، کم کرده و این افراد را با تمام توان حمایت و تولید داخل را تقویت کنیم.

عناوین برگزیده