تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۸
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۸۷۱۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه:

طرح نورد گرم ٢ دارای ارزش افزوده بالایی است

می متالز - مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، تکمیل طرح شهید خرازی نورد گرم ٢ را عاملی برای افزایش ارزش افزوده تولیدات فولادی عنوان کرد.
طرح نورد گرم ٢ دارای ارزش افزوده بالایی است

به گزارش می متالز، ایرج ترابی با بیان اینکه طرح نورد گرم 1 فولاد مبارکه دارای ظرفیت کامل است، گفت:  با توجه خلائی که در خام فروشی اسلب وجود دارد،‌ در صورت اجرایی شدن طرح نورد گرم ۲، اسلب تولید شده، مصرف و از واردات ورق و محصولات وابسته بی‎نیاز خواهیم شد.

وی با اشاره با اینکه در حال حاضر 350 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در فولاد مبارکه مشغول به کار هستند، گفت:‌  در صورت تکمیل طرح شهید خرازی نورد گرم ٢ این عدد به 400 هزار نفر خواهد رسید، همچنین نیازهای بسیاری از صنایع از کار افتاده مرتفع و در سطح کلان تاثیرگذار خواهد بود.

ترابی با تاکید بر ضرورت تکمیل طرح شهید خرازی نورد گرم ٢ گفت:‌ با توجه به اینکه بخش مهمی از صادرات فولاد مبارکه اسلب است و فروش این محصول خام فروشی به شمار می‌آید و مشکلات خاص خود را دارد، در صورت عملیاتی شدن این طرح، بخش قابل توجهی از تولید اسلب به تولید ورق سوق پیدا خواهد کرد.

مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه حمایت از  این طرح، حمایت از تمام صنایع است، تشریح کرد: تکمیل طرح شهید خرازی نورد گرم ٢ به نفع کل کشور است،‌ زیرا بخش عظیمی از پول، تهاتر می‎شود که موجب کاهش خروج ارز و افزایش صادرات خواهد شد.  

ترابی با اشاره به اختلاف قابل توجه ارزش افزوده اسلب و ورق اظهار کرد: به دنبال راهی هستیم که ارزش افزوده بیشتری را کسب کنیم. برای مثال؛‌ اگر ارزش افزوده سنگ آهن تا اسلب ۱۰۰ تومان باشد، اختلاف قیمت سنگ آهن تا ورق 1000 تومان است. مضاف براینکه مشکلاتی که در تولید اسلب وجود دارد در تولید ورق وجود نخواهد داشت.

وی در خصوص زمان اجرایی شدن این طرح عنوان کرد: برای اجرایی شدن این طرح، جانمایی‎های لازم انجام شده است و منتظر صدور برخی از مجوزها هستیم.

وی گفت: برخی از مشکلات و سنگ اندازی‌هایی که دیده می شود ممکن است به دلیل ابهاماتی باشد که وجود دارد؛ بنابرین فولاد مبارکه آمادگی خود را برای رفع این ابهامات اعلام می‎کند.

عناوین برگزیده