تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۰۹
بازدید: ۴۴۸
کد خبر: ۸۷۱۹۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

"معدنی‌ها"، فولادساز شدند!

می متالز - از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان مسبب کاهش مواداولیه‌ای مانند سنگ‌آهن دانست، حضور معدنی‌ها در عرصه فولادسازی بوده که سنگ‌آهن خود را بدین طور تامین می‌کنند.
"معدنی‌ها"، فولادساز شدند!

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه درخصوص تامین اضطراری سنگ‌آهن این کارخانه اظهارکرد: در راستای تامین نیاز مواداولیه "فولاد" و به‌منظور از دست ندادن بازار فروش این کارخانه و عدم توقف تولیدات در مدت ۱۰ ماه گذشته، ذخیره سنگ‌آهن و اسلب فولاد مبارکه به چرخه تولید وارد شده است.

وی ادامه داد: اگر روند تامین مواداولیه اصلاح نشود، احتمال آنکه بحران قیمتی در سال آتی گریبانگیر این کارخانه به‌خاطر نبود تولید شود، دور از ذهن نبوده و باید تدبیری برای تامین مواداولیه، اندیشید.

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان تاکید کرد: از مهم‌ترین دلایلی که می‌توان مسبب کاهش مواداولیه‌ای مانند سنگ‌آهن دانست، حضور معدنی‌ها در عرصه فولادسازی بوده که سنگ‌آهن خود را بدین طور تامین می‌کنند.

مختار بخشیان معاون بهره برداری فولاد مبارکه نیز در ادامه افزود: کاهش ۱۵ درصدی که چرخه تولیدات فولادمبارکه تجربه کرد، عمدتا به‌دلیل مشکل کمبود مواداولیه است.

وی اضافه کرد: ذخیره ۱۰۰هزار تنی تختال فولاد مبارکه به مصرف رسیده و در سال جاری، واحد گندله‌سازی ما به زحمت می‌تواند به تولید ۶میلیون و ۷۰۰تنی تا پایان سال برسد یعنی حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار تن با کاهش تولید روبه‌رو بودیم.

عناوین برگزیده