تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۸۷۲۰۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

کرونا باعث افت بازارهای جهانی سهام و رشد قیمت طلا شد

می متالز - در اثر اشاعه ویروس کرونا در دنیا، بازار کسب و کار و سهام تحت‌تأثیر منفی قرار گرفت، به‌طوری که کاهش تقاضا در این بخش‌ها کاهش قیمت‌ها را در پی داشت از سوی دیگر بازار طلا به دلیل هجوم سرمایه‌ها به این پناهگاه امن با جهش قیمت مواجه شد، به‌طوری که هر انس در محدوده ۱۶۵۴۵ قرار گرفت.
کرونا باعث افت بازارهای جهانی سهام و رشد قیمت طلا شد

به گزارش می متالز، اثر منفی ویروس کرونا بزرگ‌تر از آنی است که کشور‌ها بتوانند حتی باوجود عدم ابتلا به این ویروس از این اثر منفی قسر در بروند، از این‌رو ویروس کرونا اقتصاد جهانی و بازار‌های جهانی را تحت‌تأثیر قرار داده‌است، به‌طوری که بازار‌های سهام بورس و کسب و کار با سقوط مواجه شده‌اند و از همین رو سرمایه که بسیار ترسو است، به بازار طلا به عنوان پناهگاه امن هجوم برده‌است، به همین دلیل بازار طلا با جهش قیمت‌ها مواجه شده‌است.

 اگر چه ویروس کرونا در اقتصاد کشور‌ها اثر مشابهی، چون سقوط بازار‌های بورس و کسب و کار‌ها و جهش بازار طلا برجای گذاشت، اما بازارسهام در ایران اثر متفاوتی را تجربه می‌کند، به‌طوری که با رشد مواجه است، اما بازار ارز و طلا و سکه با جهش مواجه است.

 روند متفاوت بازار سرمایه ایران در مقایسه با بازار‌های جهانی این باور را در میان کارشناسان اقتصادی پدید آورده‌است که یا بافت بازار سرمایه ایران بافتی متفاوت با اقتصاد‌های جهانی است یا اینکه برخی از سرمایه‌گذاران بی‌تفاوت به ریسک‌ها، چون اثر‌پذیری حوزه کسب و کار از ویروس کرونا ترجیح می‌دهند همچنان نقدینگی خود را به سهام تبدیل کنند. در این میان هر چند تا چندی پیش گفته می‌شد که بازار سرمایه در ایران در اثر رکود و سرکوب قیمت در بازارهایی، چون ارز و طلا و سکه با ورود نقدینگی مواجه بود، اما باید عنوان داشت که بازار‌های ارز و طلا و سکه با جهش قیمت مواجه شده‌اند و بازار نشان از ورود نقدینگی جدید به حوزه ارز، طلا و سکه دارد.

عناوین برگزیده