تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۴۸
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۸۷۵۹۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
خسته بند:

گرانی مصالح ساختمانی در پی افزایش نرخ ارز؛ دولت به سازندگان مصالح یارانه ای بدهد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ارائه و توزیع مصالح ساختمانی به صورت یارانه ای و با قیمت قابل قبول به سازندگان واقعی اقدام کند،؛ البته در این حوزه باید مراقب بود که این مصالح به دست دلالان و سودجویان نرسد.
گرانی مصالح ساختمانی در پی افزایش نرخ ارز؛ دولت به سازندگان مصالح یارانه ای بدهد

به گزارش می متالز، حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس، با هشدار نسبت به احتمال افزایش قیمت مسکن در سال آینده، گفت: در شرایط کنونی نرخ ارز به بیش از 15 هزار تومان رسیده است، حال این نگرانی وجود دارد که این افزایش قیمت دلار موجب افزایش قیمت مسکن در سال آینده شود.

 

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این موضوع واضح و مبرهن است که افزایش قیمت دلار  و ارز موجب بالا رفتن قیمت مصالح ساختمانی در کشور می شود، بنابر این با افزایش نرخ تجهیزات و مصالح قیمت تمام شده مساکن تازه ساز نیز بالا می رود.

افزایش قیمت مصالح ساختمانی در پی افزایش نرخ ارز و دلار یک امر اجتناب ناپذیر است، اما می توان نسبت به مدیریت بازار عرضه و تقاضای مصالح ساختمانی اقدام کرد

وی گفت: افزایش قیمت مصالح ساختمانی در پی افزایش نرخ ارز و دلار یک امر اجتناب ناپذیر است، اما می توان نسبت به مدیریت بازار عرضه و تقاضای مصالح ساختمانی اقدام کرد.

 

مصالح ساختمانی باید با نرخ متعادل و قابل قبول به دست سازنده و مصرف کننده برسد

خسته بند ادامه داد: به طور حتم اگر مصالح ساختمانی با نرخ متعادل و قابل قبول به دست سازنده و مصرف کننده برسد، آن زمان می توان قیمت مساکن را نیز مدیریت کرد، در غیر این صورت با افزایش نرخ مصالح، قیمت مسکن نیز بالا می رود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به ارائه و توزیع مصالح ساختمانی به صورت یارانه ای و با قیمت قابل قبول به سازندگان واقعی اقدام کند،؛ البته در این حوزه باید مراقب بود که این مصالح به دست دلالان و سودجویان نرسد.

عناوین برگزیده