تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۸
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۸۸۱۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۲۴.۲هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وآتی» در یکسال

می متالز - گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند در صورت های مالی ۱۲ ماهه از رشد ۲۴هزار و ۲۰۵میلیارد و ۲۸۰میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد.
رشد ۲۴.۲هزار میلیارد ریالی پرتفوی بورسی «وآتی» در یکسال

به گزارش می متالز، گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند با انتشار اطلاعیه ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰آذر۱۳۹۸ اعلام کرد سود هرسهم در یکسال با رشد ۲۰۰درصدی نسبت به سال مالی گذشته به مبلغ ۸۸۰ریال رسید.

این شرکت سود عملیاتی سال مالی مورد گزارش را با رشد ۱۹۹درصدی مبلغ ۳هزار و ۹۷۱میلیارد ریال و سود خالص را با رشد ۲۰۰درصدی مبلغ ۳هزار و ۹۶۰میلیارد ریال اعلام کرد. در این گزارش سود انباشته در پایان دوره نیز به ۶هزار و ۱۳میلیارد ریال با رشد ۹۹درصدی به ثبت رسیده است.

در صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس، «وآتی» با رشد ۲۴هزار و ۲۰۵میلیارد و ۲۸۰میلیون ریالی همراه شده است. این شرکت در پرتفوی بورسی خود اعلام کرد که بهای تمام شده آن با رشد ۶۷۱میلیارد و ۲۷۱میلیون ریالی به ۳هزار و ۲۳۱میلیارد ریال رسید و همچنین ارزش بازار این پرتفوی با افزایش ۲۰هزار و ۲۹۴میلیارد ریالی به ۲۷هزار و ۴۳۷میلیارد ریال بالغ شده است.

در یکسال مالی این شرکت ارزش واگذاری های خود را ۴هزار و ۶۱میلیارد ریال اعلام کرد که از این محل به سود ۴۸۷میلیارد ریالی دست یافته است. علاوه بر این «وآتی» کل مبلغ بهای تمام شده شرکت های پذیرفته شده در بورس را ۲هزار و ۲۳۶میلیارد ریال منتشر شده است.

این شرکت در تشریح اهداف خود اعلام کرده است که قصد دارد سرمایه‌گذاری جدید در بخش‌های میان مدت و صنایع استراتژیک پورتفوی داشته باشد و بهای تمام شده کل پرتفوی بورسی را به حدود ۴هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و ارزش روز به حدود ۳۲هزار میلیارد ریال برساند.

همچنین به دنبال انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته است و قصد واگذاری سهام شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از طریق عرضه در فرابورس را دارد.

عناوین برگزیده