تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۸۸۲۷۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

حمایت از پروژه های زیربنایی در چین و تاثیر آن بر بازار فولاد

می متالز - چین راهکارهایی برای سرعت بخشیدن به ساخت و سازهای زیربنایی برای حمایت از اقتصاد خود در دوران شیوع کرونا در نظر گرفته در ژانویه و فوریه سال جاری پروژه های زیربنایی جدید به ارزش 3.59 هزار میلیارد دلار در 6 استان این کشور تایید شد. این سرمایه گذاری بالا به رشد قیمت ها در بازارهای آتی سنگ آهن نیز کمک نموده است.
حمایت از پروژه های زیربنایی در چین و تاثیر آن بر بازار فولاد

به گزارش می متالز، پروژه های زیربنایی چین حدود 20 درصد از کل مصرف فولاد آن را در بر می گیرد و احتمالا در سال 2020 بازار مسکن محرک اصلی تقاضای فولاد خواهد بود. فعالان بازار معتقدند سیاست های حمایتی بیشتری برای رونق پروژه های زیربنایی چین در نظر گرفته خواهد شد ولی بعید است زودتر از اواسط سال 2020 به بهبود تقاضای فولاد منجر شود. بسیاری از پروژه هایی که امسال مجوز گرفته اند در واقع قبل از شیوع کرونا برنامه ریزی شده بودند و ماه های آتی پروژه های بیشتری تایید خواهند شد.

در هر حال برخی از کارشناسان معتقدند بهبود فعالیت ساخت و ساز در چین نیمه نخست سال خیلی کند خواهد بود که به دلیل نگرانی از شیوع کرونا و کمبود نیروی کار می باشد. ولی آن ها خوش بین هستند که در مجموع سال جاری تقاضای فولاد بخش ساخت و ساز چین از سال 2019 بیشتر خواهد شد.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده