تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۱:۳۷
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۹۰۴۴۹
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

چشم‌انداز منفی بازارهای قراضه و میلگرد

می متالز - برآوردها برای قیمت قراضه و میلگرد در ماه مارس منفی و بدبینانه است، چرا که نگرانی‌ها در رابطه با شیوع گسترده تر کرونا در سطح جهان و اثر آن بر بازارهای فولاد و صنایع وابسته به آن بیشتر شده است.
چشم‌انداز منفی بازارهای قراضه و میلگرد

به گزارش می متالز، یک ماه قبل چشم انداز آینده بازار‌ها با ثبات یا رو به رشد بود، ولی دیگر خبری از آن خوش‌بینی‌ها نیست.۸۸ درصد از حاضران در یک نظرسنجی اخیر موسسه پلاتس بر این باور بودند که قیمت قراضه ماه مارس کمتر می‌شود و ۱۲درصد دیگر به ثبات قیمت‌ها امیدوار بودند. کسی امیدی به رشد قیمت در ماه مارس نداشت. آخرین قیمت قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در ترکیه ۲ دلار نسبت به جمعه افت داشته ۲۷۳ دلار هر تن سی‌اف‌آر ترکیه شنیده شده است. انتظار می‌رود معاملات بعدی بین ۲۶۵ تا ۲۷۰ دلار یا حتی کمتر باشد.در این راستا قیمت میلگرد صادراتی ترکیه نیز در ماه مارس بین ۷۵ درصد حاضرین در نظرسنجی نزولی و از نظر ۱۲ درصد با ثبات برآورد شده است.

 

بازار بیلت سی‌ای اس در سکوت و انتظار

بازار صادرات بیلت سی‌ای اس فعالیت چندانی ندارد و همه در بازارهای جهانی در انتظار روشن تر شدن اوضاع نشسته‌اند. کمبود تقاضای محصولات فولادی در بازارهای خریدار بیلت سی‌ای اس، ثبات و افت جزئی بازار قراضه ترکیه در روزهای اخیر، و از همه مهم تر تداوم نگرانی‌ها در بازارهای آسیا در رابطه با شیوع کرونا بازارهای جهانی را در ابهام فرو برده است.البته عرضه بیلت سی‌ای اس نیز کمتر شده و بیلت روسیه ۴۱۰ دلار و بیلت اوکراین و بلاروس ۴۰۰ دلار هر تن فوب شنیده شده است.در جنوب شرق آسیا قیمت ۴۳۰ تا ۴۴۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر است، ولی خریداران به دنبال ۴۱۰ تا ۴۲۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر بودند. در ترکیه خریداران به دنبال ۴۰۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر معادل ۳۸۵ دلار هر تن فوب بودند.به‌طور متوسط قیمت بیلت صادراتی سی‌ای‌اس ۳ دلار افت هفتگی داشته ۳۹۷ دلار هر تن فوب است.

 

افزایش واردات قراضه به ترکیه

واردات قراضه به ترکیه در ژانویه رشد چشمگیری داشته که در راستای رشد تولید فولاد ترکیه بوده که با ۳/ ۱۷ درصد رشد سالانه به ۳ میلیون تن رسید. میزان واردات قراضه به ترکیه در ماه نخست سال جاری میلادی ۳۷ درصد رشد سالانه داشته ۶۹/ ۱ میلیون تن شد و آمریکا همچنان بزرگ‌ترین عرضه‌کننده قراضه به ترکیه بود. میزان خرید از آمریکایی‌ها ۱۰۰ هزار تن از ژانویه سال قبل بالاتر بوده و ۳۱۵۴۰۰ تن ثبت شد.همچنین میزان واردات از هلند ۲۶ درصد رشد داشته ۲۴۲ هزار تن ثبت شد و خرید از قراضه آلمان ۲۰۰ هزار تن ثبت شد که ۲۹ درصد رشد سالانه داشت.

عناوین برگزیده