تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۹۰۵۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون عمران مجلس:

بلاتکلیفی بودجه مشکل آفرین بود

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم اگر لایحه بودجه سال ۹۹ پیش از سال جدید تعیین تکلیف نمی‌شد، کشور در حوزه بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه می‌شد.
بلاتکلیفی بودجه مشکل آفرین بود

به گزارش می متالز، مجید کیان‌پور درخصوص اذن رهبر معظم انقلاب برای ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ به شورای نگهبان، اظهار کرد: در وضعیت فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا، مجلس با دستور ستاد مبارزه با کرونا نمی‌توانست جلسات را علنی برگزار کند، همچنین از سوی دیگر دولت برای تخصیص بودجه سال آینده نیاز به قانون داشت، این شرایط موجب شده بود که مجلس، دولت و کل کشور در یک بلاتکلیفی قرار بگیرند که با اذن معظم له این مشکل اساسی برطرف شد.

وی افزود: هدف اصلی مجلس از تعطیلی جلسات علنی انتقال نیافتن بیماری کرونا به مردم بود، زیرا در دوهفته اخیر مشخص شد که تعدادی از نمایندگان به این بیماری مبتلا شده اند و حضور آن‌ها در مجلس و شهرستان‌ها برای سلامتی مردم خطرناک خواهد بود.

نماینده مردم دورود و ازنا در خانه ملت ادامه داد: قانون اساسی تمام اقدامات را برای تصویب لایحه بودجه سال ۹۹ در کمیسیون تلفیق و ارسال آن به شورای نگهبان پیش‌بینی کرده و این موضوع به درستی صورت پذیرفت.

کیانپور درباره عملکرد رئیس مجلس در ارسال نامه به رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: در نامه رئیس مجلس به رهبر معظم انقلاب تمام موارد و موضوعات پیرامون بررسی لایحه بودجه توضیح داده شد و رهبری نیز با ارسال لایحه به شورا موافقت کردند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: به طور حتم اگر لایحه بودجه سال ۹۹ پیش از سال جدید تعیین تکلیف نمی‌شد، کشور در حوزه بودجه‌ریزی و تخصیص اعتبارات با مشکل مواجه می‌شد، به عنوان مثال دولت نمی‌توانست حقوق کارمندان را پرداخت کند و اگر این اقدام صورت می‌گرفت، مغایر با قانون بود، بنابر این تصویب لایحه بودجه تمام این مشکلات و موانع را برطرف کرد.

عناوین برگزیده