تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۹۰۶۰۸

تخلیه و بارگیری بیش از ۱۴۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و نفتی در سال ۹۸ در بنادر کشور

می متالز - معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در راستای رشد و توسعه عملیات بندری در بنادر کشور در سال ۱۳۹۹، سازمان بنادر و دریانوردی مجموعه اقداماتی را جهت تسهیل گری در این خصوص در نظر دارد.
تخلیه و بارگیری بیش از ۱۴۰ میلیون تن کالای غیرنفتی و نفتی در سال ۹۸ در بنادر کشور

به گزارش می متالز، فرهاد منتصر کوهستانی، معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی  با اشاره به میزان جا به جایی کالا در حوزه دریایی در بنادر کشور و مقایسه آن با مدت مشابه اظهار داشت: در این خصوص میزان کل عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر کشور اعم از کالاهای نفتی و غیرنفتی بالغ بر ۱۴۰ میلیون تن است که نسبت به سال گذشته در مدت مشابه شاهد رشد ۵ درصدی هستیم.

وی افزود: میزان عملکرد کالای غیرنفتی بیش از ۹۷ میلیون تن در بحث صادرات، واردات، کاپوتاژ، ترانزیت و ترانشیپ است که در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۷ درصدی برخوردار است. از این مقدار میزان واردات کالای غیرنفتی از طریق بنادر کشور در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۲ میلیون تن است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد رشد را نشان می دهد.

وی ادامه داد: میزان صادرات کالای غیرنفتی نیز ۴۹ میلیون تن گزارش شده که در این خصوص و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته تغییر چندانی به وجود نیامده است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به ظرفیت پذیرش کالا در بنادر کشور، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با بیش از ۲۴۰ میلیون تن ظرفیت، آمادگی پذیرش کالا را دارا بوده و کلیه زیرساخت های لازم جهت انجام عملیات تخلیه و بارگیری را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: استقرار تجهیزات مدرن کانتینری، جا به جایی تجهیزات بین بنادر و اجرای طرح توسعه بنادر کشور از جمله اقداماتی است که سازمان بنادر و دریانوردی به منظور پاسخگویی به نیازهای صادرات و واردات کالا در بنادر کشور در این خصوص در نظر گرفته است.

وی افزود: همچنین بازنگری در قراردادهای بندری با هدف برطرف کردن مشکلات فعلی قراردادها، ایجاد تسهیلات بیشتر در ورود و خروج کالا از طریق تعامل با نهادهای برون سازمانی از جمله گمرک ایران، جذب سرمایه گذاری بیشتر در زمینه فعالیت های بندری نیز از دیگر اقداماتی است که برای رشد و توسعه عملیات بندری در بنادر کشور در سال ۱۳۹۹ پیش بینی شده است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده