تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۰
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۹۰۷۹۶
سرویس خبر : انرژی

میانگین مصرف بنزین به ۷۲ میلیون لیتر در روز رسید

می متالز - میانگین مصرف‌ بنزین کشور در ۱۶ روز نخست اسفندماه ۹۸ به حدود ۷۲ میلیون لیتر در روز رسید.
میانگین مصرف بنزین به ۷۲ میلیون لیتر در روز رسید

به گزارش می متالز، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور پیش از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت (۲۴ آبان‌ ماه ۹۸)، ۹۵ میلیون لیتر در روز بود که پس از اجرای این طرح با ۲۰ میلیون لیتر کاهش به ۷۵ میلیون لیتر در روز رسید.

این در حالی است که طبق اعلام شانا، کاهش پلکانی مصرف بنزین با شیوع ویروس کرونا و در پی آن خانه‌ نشین شدن مردم و کاهش محسوس تردد خودروها، در ۱۶ روز نخست اسفند ماه به رقم مصرف حدود ۷۲ میلیون لیتر در روز رسید و انتظار می‌رود این روند با توجه به محدویت‌هایی که برای سفرهای نوروزی اعمال شده است، همچنان ادامه یابد.

از سوی دیگر باتوجه به انتشار ویروس کرونا در کشور باید گفت به‌رغم کاهش ترددها و خلوت‌ تر شدن خیابان‌ها انتظار می‌رود با توجه به ابلاغیه‌های صادر شده از سوی شرکت ملی پخش، توجه خاص‌ تری نسبت به نحوه سوخت‌گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت چه از سوی جایگاه‌ داران و چه از سوی مردم صورت بگیرد.

بر اساس ابلاغیه‌ای که به‌ تازگی از سوی شرکت‌ ملی‌ پخش‌ فرآورده‌های‌ نفتی صادر شده است، سرنشینان خودرو با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده به‌ منظور پیشگیری از گسترش ویروس کرونا یا باید با استفاده از دستکش اقدام به سوخت‌ گیری کنند، یا به اپراتورهای جایگاه اجازه این کار را بدهند.

عناوین برگزیده