تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۹۱۶۶۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمیدرو ۱۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جذب کرد/ وعده حل مشکلات طرح های فولادی

می متالز - مدیرعامل ایمیدرو با اعلام جذب ۱۷۰۰ میلیارد تومانی نقدینگی از بخش خصوصی وعده داد مشکلات طرح های فولادی بزودی حل شود.
ایمیدرو ۱۷۰۰ میلیارد تومان نقدینگی جذب کرد/ وعده حل مشکلات طرح های فولادی

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور اعلام کرد:به منظور تکمیل طرح های نیمه تمام در حال اجرا از ابتدای سال جاری بیش از 1700 میلیارد تومان از بخش خصوصی نقدینگی جذب شده که صرف طرح های مشارکتی با بخش خصوصی می شود. همچنین با تسریع در تزریق منابع مالی به طرح ها بودجه سرمایه گذاری ایمیدرو  از 750 به 1800 میلیارد تومان اصلاح شد.

وی افزود: به منظور تکمیل طرح های پترولیوم کک، تیتانیوم کهنوج و پتاس خور و بیابانک سرمایه گذار جذب شده و اجرای آنها با حمایت ایمیدور و توسط سرمایه گذار دنبال می شود. در این میان با هدف تکمیل زنجیره ارزش آلومینیوم و عدم وابستگی به واردات کک سوزنی و کک اسفنجی، تفاهم نامه ای با وزارت نفت مبادله شد و بر این اساس وزارت نفت از طریق سرمایه گذاری پالایشگاه ها در این امر اقدام به تولید این محصولات خواهد کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: رفع مشکلات طرح های نیمه تمام نیز از طریق برگزاری جلسات ماهانه درحال انجام بوده و فراخوان جذب سرمایه گذار جهت توسعه بندر منطقه ویژه خلیج فارس در دست اقدام است. همچنین مشکلات مرتبط با تامین سرمایه و مواد اولیه مورد نیاز آلومینیوم جنوب برطرف و این واحد به عنوان بزرگترین و مدرنترین واحد آلومینیوم  وارد مدار تولید شده است.

غریب پور افزود: تجهیزات مرحله اول طرح الکترود گرافیتی وارد سایت شده و با برطرف شدن مشکلات مرتبط با کرونا و حضور متخصصان چینی، اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. مشکل پیمانکار طرح بندر پارسیان برطرف شده و نخستین پست اسکله آن آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: طرح های کنسانتره 2.5 میلیون تنی و گندله 5 میلیون تنی ناحیه سنگان آماده بهره برداری است و بخش عمده مشکلات طرح های فولاد استانی برطرف شده و با توجه به پیشرفت آنها از سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده