تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۸
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۹۱۹۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سوم تا پنجم آذر ماه 99؛

پنجمین نمایشگاه و همایش «ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» برگزار می‌شود

می متالز - پنجمین نمایشگاه و همایش «ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» در روزهای 3 تا 5 آذر ماه 99 در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.
پنجمین نمایشگاه و همایش «ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» برگزار می‌شود

به‌ گزارش می متالز به‌ نقل از صما، این نمایشگاه و همایش با حمایت و همکاری ارگان‏های وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران، وزارت نیرو، وزارت نفت، سازمان ملی استاندارد ایران، سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، سازمان‏های نظام مهندسی ساختمان و انجمن‏های مهندسی برگزار می شود.

محورهای همایش و نمایشگاه

ملاحظات طراحی و اجرای ساختمان به منظور حرکت به سمت ساختمان پایدار، معرفی الگوهای مطلوب ساختمان با مصرف انرژی پایین، مشوق‏های حمایتی شهرداری‏ها و سایر ارگان‏های ذینفع برای اجرای ساختمان‏های با مصرف انرژی پایین، مدیریت مصرف آب و انرژی در ساختمان‏های دولتی و عمومی (صرفه‌جویی در مصرف انرژی)، کاربرد انرژی‏های تجدیدپذیر در ساختمان، بررسی تأثیر تأسیسات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع بر محیط زیست از جمله محورهای همایش هستند. ضمن اینکه در این دوره بحران مصرف آب و انرژی به‌عنوان محور ویژه تعیین شده است.

مخاطبان و بازدید کنندگان

انبوه‌سازان، شرکت‌های ساختمانی، سازندگان شخصی ،شهرک‌سازان، برج‌سازان، شرکت‌های مهندسان مشاور، معماران و شرکت‌های طراح، پروژه‌های دارای پروانه و درحال ساخت استان تهران و کل کشور، تعاونی‌های مسکن بخش دولتی و خصوصی، اعضا منتخب سازمان‌های نظام مهندسی استان‌ها، بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری، بورس و بیمه، مشاوران برتر املاک و مستغلات کل کشور، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ذیربط و شهرداری 22 منطقه تهران و کل کشور از مهم ترین مخاطبان و بازدیدکنندگان این همایش و نمایشگاه خواهند بود.

گروه‌های هدف مشارکت‌کننده در نمایشگاه

تأسیسات سرمایش، گرمایش و تهویه مطبوع سیستم‌های روشنایی، شیرآلات و مدیریت مصرف آب

تأسیسات مکانیکی، درب و پنجره، نماهای سبز، روف گاردن، دیوار و پوسته ساختمانی، خدمات انرژی، فاضلاب خاکستری، هوشمندسازی (BMS)، سیستم‌های نوین ساخت و ساز و مصالح پایدار، سازنده‌ها و پروژه‌هـای پایدار، آموزشگاه‌ها و دفاتر طراحی و معماری، مصالح پوسته داخلی، مصالح عایق نما، مصالح قابل بازیافت در ساختمان، مصالح تجزیه‌پذیر زیستی، مصالح تغییر ناپذیر،

پروفیل‌های آلومینیوم و یو پی وی سی (upvc)، بلوک‌های سبک AAC، اسکلت بتنی با تکنولوژی سقف یوبوت، دیوارهای دوجداره و عایق‌بندی حرارتی سقف و پنجره‌ها از گروه های مشارکت کننده در نمایشگاه و همایش هستند.

رزرو غرفه نمایشگاه

علاقه مندان برای ثبت نام در این همایش و رزرو غرفه می توانند از طریق لینک WWW.SAMAINFO.IR/EN5 ثبت نام اولیه را انجام دهند.

سرفصل برنامه‌ها

سخنرانی‌های کلیدی و تخصصی، پنل‌های تخصصی، کارگاه‌های تخصصی، کتاب همایش، نمایشگاه جانبی، مسابقه ساختمان‌های سبز و معرفی ساختمان‌های ستادی شهرداری با مصرف انرژی پایین از مهم‌ترین سرفصل‌های این برنامه دو روزه خواهد بود.

رئیس همایش: مهندس عبدالرضا گلپایگانی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران

رئیس شورای سیاست‌گذاری: دکتر محمد شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی

دبیر علمی: دکتر شهرام دلفانی، رئیس بخش تأسیسات الکتریکی و مکانیکی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی

دبیر همایش: مهندس سعید ظریف، مدیرعامل مجتمع رسانه‏ای ساختمان

مروری بردستاوردهای همایش چهارم

«چهارمین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» در تاریخ ۴ آذرماه 98 با همکاری مشترک مجتمع رسانه‌ای ساختمان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، در محل نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران (بوستان گفتگو) آغاز به کار کرد.

به‌گزارش «صما» در مراسم افتتاحیه این همایش عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، محمد طاهری رییس سازمان نظام مهندسی تهران، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، بهروز محمدکاری رئیس بخش انرژی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، روزبه ظهیری هاشمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن و جمعی از فعالان، تولیدکنندگان، مهندسان حضور داشتند.

برگزاری نشست معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با سازندگان

در حاشیه دومین روز برگزاری «چهارمین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف انرژی» عبدالرضا گلپایگانی، معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران، نشستی را با سازندگان مسکن برگزار کرد. در این نشست حل مشکلات ده‌ها تن از سازندگان مناطق مختلف تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گلپایگانی برای تسریع حل مشکلات سازندگان، برخی از نامه‌ها را زیرنویس کرد.

در این نشست گلپایگانی با اعلام اینکه فرآیند طولانی صدور پروانه اصلاح می‌شود، خبر داد: وزارت نیرو نیز برای هر مترمربع املاک دارای شاخصه‌های پایدار ۱۰ دلار پرداخت می‌کند.

برگزاری مراسم اختتامیه

مراسم اختتامیه «چهارمین همایش و نمایشگاه ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» نیز در تاریخ ۶ آذر ماه 98 برگزار شد. در این مراسم پیروز حناچی شهردار تهران، محمد شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، فرج‌اله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، شهرداران ۲۲ منطقه تهران، انصاری مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از فعالان، مهندسان و علاقه‌مندان در بوستان گفتگو حضور یافتند.

رونمایی از کمپین «ساختمان پایدار، شهر پایدار»

همچنین در مراسم اختتامیه «چهارمین همایش ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» از کمپین «ساختمان پایدار، شهر پایدار» رونمایی شد و پیروز حناچی، شهردار تهران و تعدادی از مسئولان به این کمپین پیوستند.

تقدیر از شرکت هادر چهارمین همایش و نمایشگاه

همچنین در این مراسم با حضور مهدی صالحی مدیر کل شهرسازی و معماری شهرداری تهران از شرکت‌هایی که به مدت سه روز در نمایشگاه جانبی این همایش حضور فعال داشتند، تقدیر به عمل آمد.

برگزاری 13 کارگاه آموزشی و 5 پنل تخصصی

لازم به ذکر است؛ «چهارمین همایش و نمایشگاه ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی» یک همایش کاربردی، ترویجی و آموزشی بود و در کنار دستاوردهای مذکور به ارائه مباحث تخصصی و آموزشی نیز پرداخت. به طوری که در این همایش سه روزه 13 کارگاه آموزشی و 5 پنل تخصصی با عناوین «تشریح شناسنامه انرژی ساختمان و روند اجرایی آن»، «طراحی و اجرای ساختمان‌‏های سبز در ایران»، «طراحی و معماری ساختمان‏‌های پایدار»، «جایگاه دیگ‏‌های چگالشی در گرمایش ساختمان‏‌ها و کاهش مصرف انرژی» و «نقش سیستم‌‏های نوین اسپیلت در تهویه مطبوع حال و آینده» و با ارائه کارشناسان بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

عناوین برگزیده